kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
اعلام جزئیات محدودیت‌ها از سوی وزارت کشور

تعطیلی ادارات تهران و البرز از امروز تا یکشنبه آینده

 

با هدف پیشگیری و مدیریت بهتر شیوع کرونا تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از امروز تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.
سخنگوی دولت گفت: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از امروز (سه شنبه) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی افزود: طبق مصوبه، تردد از استان‌های تهران و البرز ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه‌بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد.
به گفته وی، موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور و تعطیلی استان‌های تهران و البرز
قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور و تعطیلی استان‌های تهران و البرز را اعلام کرد.
در اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شده، آمده است: «نظر به درخواست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنی بر تعطیلی همزمان دو استان تهران و البرز با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری و بررسی این پیشنهاد در نشست فوق‌العاده مشترک قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با عنایت به موافقت رئیس‌جمهور محترم با پیشنهاد ارائه شده، جزئیات تعطیلی یکپارچه تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و گروه‌های پر خطر اصناف و مشاغل به شرح ذیل به استحضار عموم مردم در استان‌های تهران و البرز و سایر استان‌های کشور می‌رسد؛
1.اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه مورخ 28/4/1400 شروع و تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه 4/5/1400 ادامه خواهد داشت.
2.خروج خودروهای شخصی، با پلاک استان‌های تهران و البرز و ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های دیگر شهرها به تهران و البرزممنوع می‌باشد.
3.سفر از/ به کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسرکشور، مطلقاً ممنوع است.
4.عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی، به منظور جلوگیری از تردد خودروها به صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به تشدید کنترل‌ها در مبادی اصلی و فرعی ورودی و خروجی به مقاصد دو استان اقدامات لازم را معمول می‌نمایند.
5.خودروهای شخصی دارای پلاک این دو استان، چنانچه برای خروج مراجعه نمودند، عودت و درصورت عدم تمکین، علاوه‌بر اعمال قانون، عودت می‌گردند.
6.نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها در فاصله زمانی یاد شده در بند (۱) از صدور مجوزتردد غیراضطراری تعریف شده قبلی، مطلقاً خودداری می‌کنند و تمامی مجوزهای صادره قبل از این مصوبه، غیرقابل استفاده و باطل اعلام می‌گردد.
7.وزارت راه و شهر ‌سازی؛ حداکثر همکاری‌های لازم را برای کنترل مسیرها و مسدود نمودن محورهای مورد درخواست نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به عمل می‌آورد.
8.استانداران و فرمانداران سراسرکشور، به فوریت ضمن تشکیل جلسات استانی و شهرستانی ستاد مدیریت بیماری کرونا و اعمال مقررات محدودیت‌های کرونایی، براساس رنگ بندی هر شهرستان، از صدور هرگونه مجوز برای ورود خودروهای شخصی به تهران و البرز خودداری کنند.
9.وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن اطلاع‌رسانی مستمر از وضعیت شیوع و بروز بیماری و دادن هشدارهای لازم به مردم، تلاش نماید؛ تا مردم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از هرگونه تجمع و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجتناب ورزند.
10.بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سریعاً به کلیه بانک‌های عامل در سطح استان‌های البرز و تهران ابلاغ می‌نماید؛ تا ضمن افزایش حداکثری خدمات غیر حضوری بانکی، نسبت به تعطیل نمودن تمامی شعبه‌های بانک‌ها در این دو استان، در بازه زمانی اعلامی، اقدام شود.
11.ضمن یادآوری مجدد محدودیت‌های اعمالی درخصوص اصناف و مشاغل بر اساس طرح جامع محدودیت‌ها و متناسب با رنگ بندی شهرهای مختلف کشور و در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان «تشدید اعمال محدودیت‌ها درشهرهای قرمز» تعطیلی مشاغل با نظارت اتاق اصناف به شرح ذیل، در همه شهرهای قرمز کشور در سراسر کشور، مورد تأکید قرار می‌گیرد؛
-رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها (به استثنای فعالیت‌های بیرون بر) -تالارهای پذیرائی-سالن‌های سینما و تأتر-پاساژها و بازارهای سربسته-استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن‌‌سازی-شهربازی‌ها و باغ وحش‌ها-نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی»
استقرار پلیس در ورودی تمام شهرهای قرمز و نارنجی در سراسرکشور
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم از اعمال محدودیت تردد در ۳۳۵ شهر قرمز و نارنجی کشور و همچنین تشدید نظارت بر منع تردد در دو استان تهران و البرز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار سید کمال‌هادیان‌فر درباره مصوبه تشدید محدودیت‌های تردد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین محدودیت ورود به استان‌های تهران و البرز گفت: برابر تازه‌ترین آمارها متاسفانه کشور وارد پیک پنجم کرونا شده و بر این اساس ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد. هادیان فر با بیان اینکه در مجموع ۴۴۸ شهر کشور دارای وضعیت قرمز و نارنجی و زرد بوده و از این تعداد ۳۳۵ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، اظهارداشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ماموران پلیس راهور در مبادی ورودی تمام شهرهای قرمز و نارنجی مستقر بوده و علاوه‌بر اعمال قانون به شکل فیزیکی، دوربین‌های سطح جاده‌ها و مبادی شهرها نیز نسبت به اعمال قانون خودروهای غیر مجاز اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی بیشتر در دو استان تهران و البرز افزود: مقرر شد تا از روز سه شنبه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه منع ورود و خروج از تهران با هدف کاهش بیماری و جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شود. لذا ماموران پلیس در ۱۴ مبادی ورودی و خروجی مستقر خواهند شد. در همین راستا از ساعت ۱۸ دوشنبه تا ساعت ۷ روز دوشنبه هفته آینده این محدودیت‌ها در تهران اعمال می‌شود و به جز خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر که دارای اجازه تردد هستند هیچ خودروی دیگری اجازه ورود و خروج در استانهای تهران و البرز را ندارد.
ابطال مجوز تردد فرمانداری‌ها
رئیس‌پلیس راهور ناجا همچنین از ابطال مجوز تردد توسط فرمانداری‌ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس مجوز وزارت کشور تمامی مجوزهای صادر شده برای سفر از سوی فرمانداری‌ها باطل است و در این مدت هیچ خودرویی با این مجوز اجازه تردد ندارد.
هادیانفر با بیان اینکه هدف پلیس از اجرای این محدودیت‌ها جریمه نیست، افزود: در همین راستا نیز به تمامی مامورانمان تاکید شده تا ابتدا به این خودروها تذکر داده و در صورت اصرار برای ادامه سفر جریمه یک میلیونی را در شهرهای قرمز و نیم میلیونی را درشهرهای نارنجی اعمال کنند.
تردد داخل استان و بین تهران و کرج بلامانع است
وی بیان داشت: تهران و البرز و شهرستان‌های آنها در این محدودیت ۶ روزه به طور یکپارچه دیده شده است و تردد بین شهرهای داخل این استان‌ها مانند تهران، کرج، شهریار و ورامین، رباط کریم و دماوند و... بلامانع است اما ورود و خروج به این دو استان ممنوع بوده و حتی ساکنان شهرهای مجاور این دو استان اجازه ورود به داخل دو استان را نداشته و جریمه خواهند شد.
ادامه منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد
رئیس‌پلیس راهور ناجا از مردم خواست که نهایت همکاری را با پلیس داشته و از ورود غیر مجاز به دو استان تهران و البرز و همچنین تردد بین دیگر شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی جداً پرهیز کنند.
به گفته سردار‌هادیانفر، منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است و در تمام شهرها اجرا می‌شود.
لغو اجرای طرح ترافیک
و تعطیلی 6 روزه مراکز معاینه فنی تهران
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای تعطیلی ۶ روزه تهران، از لغو اجرای طرح ترافیک و تعطیلی مراکز معاینه فنی در این مدت خبر داد. سید مناف‌هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از امروز سه‌شنبه تا یک‌شنبه ۳ مرداد ماه اجرای طرح ترافیک لغو است، افزود: همچنین از آنجایی که مراکز معاینه فنی محل شلوغ و ازدحام جمعیت است تصمیم گرفته شد تا این مراکز هم در این هفته تعطیل شود.
هاشمی با رد احتمال کاهش سرویس‌دهی ناوگان حمل نقل عمومی، اظهارداشت: در حال حاضر مترو و اتوبوس یک چهارم مسافران خود را دارند و تصمیمی برای کاهش خدمت رسانی گرفته نشده و وضعیت تردد و فعالیت آنها عادی است.
وی ادامه داد: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود با توجه به تعطیلی اجرای طرح ترافیک و شرایط قرمز کرونا از تردد غیر ضرور پرهیز کنند.
خدمات رسانی مترو تهران در تعطیلات اعلام شده مانند روز‌های تعطیل
قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو گفت: خدمات رسانی در تمامی ایستگاه‌های خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه در ایام تعطیل ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید رستمی افزود: با توجه به تعطیلی ادارات و سازمان‌ها، خدمات رسانی متروی تهران و حومه از ۲۹ تیر تا ۳ مرداد۱۴۰۰ با توجه به کاهش مسافر طبق زمانبندی روز‌های تعطیل انجام می‌شود.