kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
خبری از لباس‌های زشت در مراسم افتتاحیه نیست

تکلیف هزینه‌های میلیونی چه می‌شود؟! (نکته ورزشی)

 

سرویس ورزشی-
طراحی لباس کاروان اعزامی کشورمان به مسابقات المپیک، سال‌هاست که محل مناقشه بوده و در مواردی انتقادها به تغییر این پوشش هم منجر شده است. امسال نیز وقتی در دقیقه ۹۰ از لباس کاروان اعزامی ورزشکاران کشورمان به توکیو، رونمایی شد، برخی با طرح این پرسش‌ها که این لباس المپیک است یا کادر درمان و یا مهمانداران هواپیما، طرح‌ها را به چالش کشیدند.
این اعتراض‌ها در نهایت منجر به آن شد که دبیر کمیته ملی المپیک اعلام کند در راستای احترام به افکار عمومی، تصمیم گرفته شد تا ورزشکاران کاروان ایران با لباس ورزشی به جای لباس رسمی در مراسم رژه حضور پیدا کنند.
سعیدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تشریح دلایل این کج سلیقگی در انتخاب لباس برای کاروان ورزشی ایران پرداخت و گفت: طراحی لباس در تخصص کمیته ملی المپیک نیست و ما آن را به ستاد مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد ارجاع دادیم. ۲۳۰ طرح ارائه شد که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این طرح که مشاهده کردید، انتخاب شد. ما از تولیدکنندگان خارجی با قیمت پایین‌تر پیشنهاد داشتیم اما به خاطر حمایت از تولید داخلی به این سمت رفتیم. به هر حال این سلیقه است و دیده‌ام کشورهای دیگر هم از لباس کاروان خود گلایه داشتند. البته من از ورزشکاران سؤال کردم و آنها گفتند که در این لباس راحت هستند که این راحتی از اولویت‌های ما است. دمای هوا در توکیو بسیار بالاست به همین دلیل از رنگ لباس تیره کمتر استفاده شد.
سعیدی در پاسخ به این سؤال که چرا لباس در زمان اعزام رونمایی شد چون اگر این کار در روزهای قبل انجام می‌شد امکان اصلاح در آن وجود داشت؟ تصریح کرد: شرایط کرونا اجازه نداد. قرار بود دو هفته قبل مراسم داشته باشیم که لغو شد. بعد قرار بود در آکادمی ملی المپیک این برنامه را اجرا کنیم که باز هم لغو شد. رئیسان فدراسیون‌ها این لباس را دیده بودند اما به هر حال سلیقه‌ای است و هر کسی یک رنگ را دوست دارد. حتی وزیر ورزش هم آن را دیده بود.
هر چند کمیته ملی المپیک اعلام کرده در راستای احترام به افکار عمومی، ورزشکاران با لباس ورزشی به جای لباس رسمی در رژه شرکت می‌کنند اما مسئولان این کمیته باید پاسخگوی هزینه‌های صورت گرفته در این زمینه باشند. چگونه می‌شود میلیون‌ها تومان برای لباس رسمی کاروان هزینه می‌شود ولی نمی‌توان در مراسم رژه از آنها استفاده کرد؟!
واقعا برای ورزش با این تشکیلات وسیع کار سختی است که یک لباس مناسب برای کاروان المپیک طراحی کند، مگر این کار چقدر پیچیدگی و دشواری دارد که هر دوره یکی از مشکلات تیم اعزامی به المپیک، همین لباس‌های زشت و بدقواره است؟!