kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳

توکیو 2020



غیبت احتمالی حدادی در المپیک
احسان حدادی این روزها درگیر آسیب دیدگی‌های پرتعداد است و می‌گوید با این وضع شاید به المپیک نرود. حدادی در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار داشت: بدم نمی‌آید که نامم در تاریخ ثبت شود و در 4 دوره المپیک به عنوان یک ایرانی شرکت کرده باشم، اما نه به هر قیمتی. من اگر وضعیت خوبی نداشته باشم و نتوانم رکورد خوبی ثبت کنم، برای اعتبار خودم و کشورم خوب نیست. هر ورزشکاری به المپیک می‌رود که پرچم کشورش را بالا ببرد و اگر نتواند این کار را کند، اصلا رفتن به المپیک هم معنایی ندارد. وی افزود: من تا لحظه آخر تلاشم را می‌کنم. یکشنبه هفته آینده زمان اعزام من به توکیو است و باید ببینم که تا آن زمان چه اتفاقی پیش می‌آید. هدف من این است که با بهترین شرایط به المپیک بروم و یک رکورد آبرومندانه ثبت کنم. مصدومیت هم جزو ورزش حرفه‌ای است، اما متاسفانه در چنین مقطع‌گریبان مرا گرفت. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود، اما فعلا چیزی مشخص نیست.
بازیکن والیبال چک هم کرونایی شد
در حالی که تعداد ورزشکاران مستقر در دهکده ورزشکاران المپیک توکیو رو به افزایش است آمارهای زیادی از شمار مبتلایان به ویروس کرونا منتشر می‌شود.اوندژ پروسیچ بازیکن والیبال ساحلی چک بازی افتتاحیه خود را در المپیک توکیو از دست خواهد داد. کمیته المپیک چک اعلام کرد گزینه‌های دیگری را که اجازه می‌دهد فرد دیگری جایگزین شود بررسی می‌کند. با این شرایط احتمالا پروسیچ المپیک توکیو را از دست خواهد داد. براساس اعلام کمیته المپیک چک، ورزشکار مبتلا هیچ علائمی ندارد و کاملا واکسینه شده است. پیش از این هم تست کرونای چند بازیکن چک و همین طور ۲ بازیکن فوتبال آفریقای جنوبی مثبت شده بود.
خودداری بزرگ‌ترین حامی مالی توکیو از تبلیغات
تویوتا به عنوان یکی از بزرگترین حامیان مالی المپیک توکیو، به خاطر عدم حمایت عموم از این بازی‌ها تبلیغات تلویزیونی نخواهد داشت. بر اساس نظرسنجی رسانه‌های محلی، دو سوم سازمان دهندگان ژاپنی درخصوص برگزاری ایمن و مطمئن بازی‌ها در بحران کرونا تردید دارند.مدیر تویوتا دوشنبه اعلام کرد که مقامات این کمپانی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک حضور نخواهند داشت.آکیو تویودا مدیر تویوتا در این باره گفت: تویوتا در مراسم افتتاحیه شرکت نخواهد کرد و تصمیم‌گیری با توجه به عوامل مختلف از جمله عدم حضور تماشاگر انجام شده است. ما هیچ تبلیغاتی مربوط به بازی‌ها در ژاپن را پخش نخواهیم کرد. حدود ۶۰ شرکت ژاپنی که بیش از ۳ میلیارد دلار بابت حمایت مالی از بازی‌های المپیک به تعویق افتاده پرداخت کرده‌اند، اکنون با این معضل رو‌به‌رو هستند که برندهای خود را به رویدادی که تاکنون نتوانسته مورد حمایت گسترده مردم قرار گیرد، گره بزنند یا خیر.
ورزشکار گم شده اوگاندا پیدا شد
یک منبع پلیس روز دوشنبه گفت: مردی که به نظر می‌رسد یک ورزشکار اهل اوگانداست و هفته گذشته در اردوی آماده‌‌سازی خود قبل از المپیک در غرب ژاپن ناپدید شد، در ایستگاه ناگویا حدود ۲۰۰ کیلومتری محل اقامت خود، توسط دوربین مدار بسته دیده شده است.جولیوس اسکیتیلوکو وزنه‌بردار اوگاندایی که برای تمرینات پیش از المپیک در استان اوزاکا اقامت داشت، روز جمعه ناپدید شد. پلیس و هم‌تیمی‌های او در این مدت دنبال این ورزشکار بودند. این ورزشکار پس از گذاشتن یادداشت در هتل، بلیت قطار به ناگویا را خریداری کرده بود. هنوز دلیل این سفر مشخص نشده است.