kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

اعتراض تیم‌های حاضر در المپیک به بی‌نظمی عجیب ژاپنی‌ها

گروه نخست ورزشکاران اعزامی ایران به المپیک توکیو با سختی و خستگی فراوان به دهکده ورزشکاران رسیدند.

گروه نخست ورزشکاران المپیکی ایران شنبه شب تهران را به مقصد توکیو ترک کرد و یکشنبه عصر وارد فرودگاه شهر توکیو شد. ورزشکاران سفر پرماجرا و البته خسته‌کننده‌ای را تا رسیدن به دهکده ورزشکاران داشتند. ابتدا در فرودگاه توکیو حدود ۷ تا ۸ ساعت معطل ماندند تا ژاپنی‌ها مراحل ترخیص آنها و دیگر کشورها را انجام دهند. باتوجه به اینکه این احتمال وجود داشت که کشورهای زیادی همزمان به فرودگاه برسند، جای تعجب دارد که ژاپنی‌ها فکری به حال این مسئله نکردند تا کاروان‌ها مدت زمان کمتری در فرودگاه معطل بمانند.
چند کشور از جمله ایران همزمان وارد فرودگاه توکیو شده بودند بنابراین انجام کارهای مربوط به ترخیص آنها زمان زیادی برد. گفته می‌شود قبل از اینکه این کشورها به فرودگاه برسند، دو کاروان کشور دیگر در فرودگاه حضور داشتند که در میان آنها تست کرونای دو نفر مثبت شده بود همین مسئله باعث افزایش سختگیری ژاپنی‌ها شد.
سپس انتقال ورزشکاران‌،چمدان‌ها و تجهیزات به دهکده ورزشکاران نیز حدود دو ساعت زمان برد چرا اتوبوس و کامیون‌های حمل چمدان و دیگر تجهیزات کافی نبود و این اتفاق باعث معطلی دیگری برای ورزشکاران شد. باتوجه به اینکه ژاپن به قانونمندی و منظم بودن مشهور است،
بی نظمی که برای انتقال ورزشکاران و چمدان‌ها وجود داشت باعث تعجب شده بود اما همین مسئله خستگی و گرسنگی زیادی را برای گروه نخست ورزشکاران اعزامی ایران رقم زد به گونه‌ای که حتی برخی از آنها در حالی که منتظر بودند اتوبوس‌ها برسند، از شدت خستگی گوشه‌ای از محوطه به خواب رفتند.
خستگی در اردوی تیم ملی والیبال
امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال که در جمع اعضای کاروان نخست ورزش ایران حضور داشت با اشاره به تشریفات آزاردهنده میزبان برای انجام مراحل خروج از فرودگاه، به سایت فدراسیون والیبال گفت: ساعت ۱۹ عصر یکشنبه پروازمان در فرودگاه توکیو نشست اما تا ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه مشغول انجام تشریفات مربوط به خروج از فرودگاه بودیم. کاروان ایران همزمان با کاروان المپیک ایرلند، اسپانیا، مصر و چند کشور دیگر به توکیو رسید و همگی ملزم به انجام تشریفات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی بودیم. از همه تیم‌ها تست PCR گرفته شد و آماده شدن نتایج تست‌ها و انجام مراحل خروج از فرودگاه چیزی حدود ۵ ساعت زمان برد. بچه‌ها بی‌نهایت خسته شدند. تشریفات آزاردهنده میزبان همه را اذیت کرد با این‌حال چاره‌ای نبود. در حال حاضر به‌جز خستگی مشکل دیگری نداریم.
اعتراض کشورها به ژاپن
بی نظمی ژاپنی‌ها اعتراض برخی کشورها را به دنبال داشت تا جایی که کشورها از جمله ایران اعتراض رسمی را نسبت به معطلی زیاد ورزشکاران در فرودگاه و بی‌نظمی که در مورد انتقال آنها وجود داشت به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند.
با توجه به اینکه در روزهای آینده هم تعداد کشورهایی که همزمان به فرودگاه می‌رسند بیشتر هم می‌شود این نگرانی وجود دارد که معطلی ورزشکاران ادامه دار باشد و از طرفی جدا از بحث خستگی زیاد، حضور طولانی مدت ورزشکاران در فرودگاه با توجه به مسئله شیوع ویروس کرونا و احتمال وجود ناقل در بین کشورها می‌تواند خطرناک باشد.