kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

جانشین احمد جبریل معرفی شد

 

طلال ناجی جانشین «احمد جبریل» و دبیرکل فرماندهی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» شد.
جنبش جبهه خلق برای آزادی فلسطین‌، موسوم به «الجبههًْ الشعبیه»، از انتخاب دکتر «طلال ناجی» به عنوان دبیرکل فرماندهی جبهه خلق خبر داد. این جنبش همچنین، اعلام کرد که «خالد جبریل» به عنوان دستیار دبیرکل و «لوئ القریوتی» و «ابوفادی العلمانی» به عنوان اعضای دفتر سیاسی انتخاب شدند. احمد جبریل، دبیرکل فقید «جبهه خلق برای آزادی فلسطین » چند روز پیش در سن ۸۳ سالگی در پایتخت سوریه درگذشت. او از جوانی نامش در میان مبارزانی جای داشت که علیه تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر قدس در جهان عرب ایستادگی کرده‌اند.
احمد جبریل در سال ۱۹۳۸ میلادی در شهر «یازور»، نزدیکی «یافا»، واقع در فلسطین، به دنیا آمد و بعد‌ها به همراه خانواده اش به سوریه مهاجرت و به عنوان افسر در ارتش سوریه خدمت کرد. او در سال ۱۹۶۳ به دلایلی از ارتش جدا شد. جبریل از رهبرانی بود که به مبارزه مسلحانه برای آزادی فلسطین از لوث صهیونیست‌ها ایمان داشت.
رهبر معظم انقلاب نیز درگذشت احمد جبریل را تسلیت گفتند. ایشان در پیام تسلیت خود تاکید کردند:« درگذشت مبارز خستگی ناپذیر آقای احمد جبریل را به ملّت فلسطین و همه‌ مجاهدان و فعالان عرصه‌ پرشور مبارزات فلسطین و همه‌ عناصر مقاومت در منطقه‌ غرب آسیا و به بازماندگان او تسلیت عرض می‌کنم. این مرد شجاع پر تلاش، عمر خود را به مبارزه برای میهن مغصوب و ملت مظلوم خود گذراند. از خداوند برای او پاداشی جزیل می‌طلبم و رحمت و مغفرت الهی را برای او مسئلت می‌کنم.»