kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

آماده‌باش گروه‌های مقاومت فلسطین برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

 


در سالروز آنچه صهیونیست‌ها «تخریب هیکل» می‌خوانند، صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش بردند و فلسطینی‌ها در واکنش اعلام کردند که مقاومت آماده مقابله است و رژیم صهیونیستی باید از نبرد «شمشیر قدس» درس بگیرد.
صدها شهرک‌نشین صهیونیست، همان طور که پیش‌تر اعلام کرده بودند، دیروز در سالروز آنچه که صهیونیست‌ها آن را «تخریب هیکل» می‌خوانند، به مسجدالاقصی یورش آوردند. وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد، از ساعت هفت و نیم صبح یکشنبه حدود ۵۰۰ شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی، وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند و منابع محلی، این تعداد را ۹۰۰ نفر اعلام کردند.
بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از شهرک‌نشینان صهیونیست‌ خواست، همچنان مسجدالاقصی را مورد یورش قرار دهند. «عمر الکسوانی»، مدیر مسجدالاقصی گفت، پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن نمازگزاران فلسطینی، از بمب صوتی، گازی و گلوله‌های جنگی استفاده کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، وی افزود، یورش صهیونیست‌ها، فقط برای انجام آیین‌های تلمودی نیست، بلکه هدف آنها، تسلط سیاسی بر مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی است.
واکنش ‌ فلسطینی‌ها
این اقدام صهیونیست‌ها با واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه شد. بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، «محمد حماده» سخنگوی حماس گفت: « رژیم صهیونیستی با رها کردن افسار شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی، ناتوانی خود را نشان می‌دهد. این رژیم باید بداند که ملت فلسطین آماده مقابله است.» سخنگوی حماس در ادامه، از فلسطینی‌ها خواست، خود را به قدس و مسجدالاقصی برسانند و فرصت اقدام را از رژیم صهیونیستی بگیرند. جهاد اسلامی هم اعلام کرد، آنچه در مسجدالاقصی در حال رخ دادن است، تروریسم و تجاوزی است که تمام مسلمانان و عرب‌ها را هدف گرفته است.
این جنبش فلسطینی نیز به فلسطینی‌ها برای حضور در مسجدالاقصی به منظور دفاع از این مکان شریف فراخوان داد. جنبش «المجاهدین» فلسطین هم، اتفاقات در مسجدالاقصی را جنایتی صهیونیستی خواند و رژیم صهیونیستی را مسئول نتایج آن دانست. این جنبش اعلام کرد:« شمشیری که مقاومت در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقدسات آن بیرون کشیده، غلاف نمی‌شود و نبرد دفاع از مقدسات همچنان ادامه دارد.» شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی، نیز در واکنش گفت، رژیم صهیونیستی به دنبال تسلط کامل بر مسجدالاقصی و مناطق اطراف آن است. وی افزود، رژیم صهیونیستی باید از نبرد «شمشیر قدس» درس بگیرد. تشکیلات خودگردان نیز یورش گسترده صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.