kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

اعتصاب در فرودگاه لیسبون 200 پرواز لغو شد

 


حداقل 200 پرواز در پر ازدحام‌ترین فرودگاه کشور پرتغال، به خاطر اعتصاب کارکنان این فرودگاه، لغو شد و مسافران زیادی را سرگردان کرد.
اعتصاب کارگران و کارمندان در کشورهای اروپایی، پدیده تازه‌ای نیست و هر چند روز، اداره و یا فرودگاهی، به خاطر اعتصاب، مختل می‌شود. این بار نوبت کارکنان فرودگاه لیسبون بود که با اعتصاب خود، ده‌ها پرواز این فرودگاه را مختل کنند.
به گزارش فارس، در پی اعتصاب گسترده کارکنان فرودگاه لیسبون، حداقل ۲۰۰ پرواز فقط در روز شنبه (به وقت محلی) لغو شد.اعتصاب کارکنان و خدمه شرکت امور حمل‌ونقل زمینی در فرودگاه لیسبون‌،که قرار است دو روز به طول بیانجامد، احتمالا باعث لغو پروازهای بیشتری در پایتخت پرتغال خواهد شد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی اتحادیه تکنسین‌های خدمات فرودگاهی در پرتغال، که خواستار برگزاری این اعتصاب شده بود، گفت: تقریبا ۱۰۰ درصد کارکنان فرودگاه لیسبون- به‌عنوان پرازدحام‌ترین فرودگاه پرتغال- در این اعتصاب شرکت کرده‌اند. شرکت مدیریت فرودگاه‌های پرتغال با اعلام خبر لغو پروازها در فرودگاه لیسبون، گفت که این اعتصاب تأثیر شدیدی بر بزرگترین شرکت هواپیمایی پرتغال «تی.اِی.پی» گذاشته است، اما شرکت‌های کوچک‌تر آسیب کمتری دیده‌اند.
بر اساس این گزارش، نیروهای خدمات زمینی فرودگاه لیسبون از کارفرمایان خود می‌خواهند حقوق و همچنین، پاداش تعطیلات امسال میلادی، بدون تأخیر پرداخت شود. شرکت هواپیمایی مذکور بر اثر همه‌گیری کرونا‌،با مشکلات مالی جدی مواجه شده است.
رویترز به نقل از مدیرعامل شرکت مدیریت فرودگاه‌های پرتغال گزارش داد، این اعتصاب فعالیت فرودگاه لیسبون را تقریبا به‌صورت کامل مختل کرده است، ولی مسئولان شرکت انتظار دارند که از روز دوشبنه، اوضاع در این کشور به حال عادی دربیاید.رسانه‌های پرتغالی همچنین گزارش دادند که این اعتصاب و لغو متعاقب پروازها در فرودگاه لیسبون، باعث سرگردانی مسافران خارجی و داخلی در این فرودگاه شده است و حتی بعضی از آنها مجبور به خوابیدن در سالن‌های انتظار شده‌اند.