kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
کارشناس سازمان هواشناسی هشدار داد

ادامه سیلاب‌های تابستانی در برخی استان‌ها طی امروز و فردا

 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران امروز و فردا نیز در معرض سیلاب تابستانی هستند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی کشور اظهارداشت: سامانه بارشی همچنان طی امروز و فردا در جنوب، جنوب شرق و بخش‌هایی از شرق کشور فعال است که موجب سیلاب‌های تابستانی خواهد شد.
نقشینه ادامه داد: رشد ابرهای همرفتی شرایط بارش را ایجاد می‌کند و احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق اعلام شده وجود دارد.
وی افزود: امروز و فردا به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، فارس در برخی از نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان، شرایط رشد ابر و بارش باران، رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید رخ می‌دهد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، امروز و فردا برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، نقاطی از آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، کردستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و تندباد پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه توضیح داد: از سه شنبه تا پایان هفته برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است.
تکذیب خبر بارش باران در ۱۶ روز آینده
سازمان هواشناسی دیروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« به اطلاع هم‌وطنان می‌رساند اطلاعیه‌ای با عنوان «نقشه بارندگی در طول ۷۲ ساعت آینده و ایران پرباران‌ترین کشور آسیا و اروپا در ۱۶ روز آینده» توسط سازمان هواشناسی کشور تکذیب می‌شود. هرگونه تغییرات جوی فقط از طریق تارنمای سازمان هواشناسی
(IRIMO.IR) و پیامک‌های ارسالی از شماره‌های معتبر سازمان هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد.»