kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

مکان‌های عرضه دام برای عید قربان اعلام شد

 


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در آستانه فرا رسیدن عید قربان، مکان‌های عرضه دام در تهران را اعلام کرد.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سلوکانه در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، درباره ذبح دام‌های آلوده و ذبح در شرایط غیربهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم هشدار داد.
او با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و به منظور جلوگیری از ازدیاد و تجمع افراد، ضمن هماهنگی با ستاد مقابله با کرونای کشور، اقدامات صورت گرفته به شرح ذیل اعلام می‌شود؛
۱) طی هماهنگی با انجمن صنفی کشتارگاه‌های دام استان، تمامی کشتارگاه‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز سعید قربان فعال و آماده خدمت رسانی هستند.
2) طی هماهنگی با انجمن صنفی واحدهای بسته بندی مقرر شد که ضمن عرضه گوشت بسته بندی شده با برچسب گوشت مخصوص عید سعید قربان در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سفارشات به صورت اینترنتی و با برچسب مخصوص عید قربان عرضه شود.
۳) طی هماهنگی با انجمن صنفی قصابی‌های استان تهران مقرر شد با نصب بنر و اطلاع‌رسانی قصابی‌های مورد نظر ضمن ارائه گوشت قربانی با برچسب مربوطه تذکرات لازم درخصوص رعایت اصول بهداشتی داده شود.
۴) طی هماهنگی با سازمان میادین شهرداری مقرر شد مراکز سه‌گانه جهت عرضه بهداشتی دام ایجاد شود.
همچنین نشانی جایگاه‌های عرضه دام زنده به شرح زیر اعلام شد:
منطقه ۴ تهرانپارس- حکیمیه- خیابان تابا- جنب کارخانه آزمایش
منطقه ۱۵ بزرگراه امام رضا- بعد از گردنه تنباکویی- نرسیده به بازار گل و گیاه امام رضا(ع)
منطقه ۱۸ بزرگراه آزادگان- پایین‌تر از احمدآباد مستوفی- جنب پارک آزادشهر
همچنین معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عید سعید قربان با ۷۰ اکیپ سیار، ۲۸ اکیپ ثابت، ۷۹ نفر دامپزشک، ۶۹ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به هم استانی‌ها است، گفت: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود.
وی افزود: بهترین پیشنهاد این است که شهروندان محترم نذورات خود را به صورت اینترنتی و از مراکز بسته بندی تهیه کنند تا کمترین مخاطرات بهداشتی را داشته باشند. گفتنی است، گوشت قربانی قبل از مصرف جهت اطمینان کامل از سلامت آن حتماً به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود. ضمناً شهروندان جهت پاسخ گویی در شهرستان‌ها می‌توانند با شماره تلفن ادارات شهرستان در تماس باشند.