kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

بررسی بیست و دومین گزارش برجامی وزارت‌خارجه در مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی بیست و دومین گزارش وزارت‌خارجه از اجرای برجام در جلسات این هفته کمیسیون متبوعش خبر داد.

محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با‌اشاره به ارائه بیست و دومین گزارش سه ماهه برجامی از سوی وزارت خارجه به مجلس گفت: گزارش وزارت خارجه از نحوه اجرای برجام برای ارزیابی به کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است تا مورد بررسی قرار گیرد.
عباس‌زاده مشکینی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمیسیون امنیت ملی در جلسات هفته جاری به بررسی بیست و دومین گزارش سه ماهه وزارت خارجه درباره اجرای برجام می‌پردازد و ابعاد مختلف گزارش مذکور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
وی گفت: در صورت نیاز و ارائه توضیحات بیشتر پیرامون گزارش نحوه اجرای برجام از مسئولان وزارت‌خارجه و تیم مذاکره‌کننده نیز دعوت به عمل خواهد آمد.
عباس‌زاده با‌اشاره به متن گزارش وزارت خارجه از اجرای برجام، خاطر نشان کرد: مطلب جدیدی در این گزارش وجود ندارد، موارد ذکر شده در این گزارش همان مطالبی است که مسئولان وزارت خارجه پیش از این با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به آنها‌اشاره کرده بودند؛ با این حال کمیسیون امنیت ملی گزارش را مورد واکاوی قرار می‌دهد و گزارش بررسی خود را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌کند.
به گزارش تسنیم، وزارت خارجه روز (دوشنبه 21 تیر ماه) گزارشی در 262 صفحه در قالب 14 بخش با عنوان بیست و دومین گزارش سه ماهه این وزارتخانه درباره اجرای برجام را همراه با نامه آقای ظریف وزیر امور خارجه به رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس ارسال کرده است.