kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

عوامل «یوسف پیامبر(ع)» دو سریال برای شبکه نمایش خانگی می‌سازند(اخبار ادبی و هنری)

بعد از استقبال گسترده داخلی و بین‌المللی از سریال موفق «یوسف پیامبر (ع)» موسسه نگار فیلم تبیان از تولید دو سریال بلند تاریخی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی و سایر شبکه‌ها و پلتفرم‌های داخلی و بین‌المللی خبر داد.

این موسسه طی اطلاعیه‌ای که در اختیار کیهان قرار داده، از تولید سریال «هیبت» در 20 قسمت و سریال جهانی «حضرت یحیی» در 40 قسمت (دو فصل 20 قسمتی) خبر داده است.
بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده در این اطلاعیه، نگارش فیلمنامه «هیبت» در موسسه نگار تبیان به اتمام رسیده و طی چند ماه آینده مقابل دوربین قرار می‌گیرد. همچنین تمام مکان‌های فیلمبرداری این اثر تاریخی، در شهر‌های مختلف استان گیلان انتخاب و برای فیلمبرداری آماده شده‌اند.
در سریال جهانی «حضرت یحیی»(ع) نیز به موازات داستان زندگانی حضرت یحیی(ع)، فراز‌هایی از زندگانی دو تن دیگر از انبیای الهی و هم‌عصر حضرت یحیی(ع)، یعنی پدر بزرگوارشان حضرت زکریا(ع) و حضرت عیسی مسیح(ع) در کنار شخصیت نورانی مریم مقدس به تصویر کشیده می‌شود. نگارش فیلمنامه این سریال قرآنی، طی مدت دو سال توسط زبده‌ترین نویسندگان و کارشناسان موسسه در 40 قسمت (دو فصل 20 قسمتی) به اتمام رسید و مطالعات اولیه درباره طراحی لباس و صحنه و انتخاب و طراحی صحنه سریال در نقاط مختلف کشور در حال انجام است.