kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

روحانی: بهترین راه این است که ما از ویروس کرونا فاصله بگیریم

رئیس‌جمهور گفت: بهتری روحانی: بهترین راه این است که ما از ویروس کرونا فاصله بگیریم

 

رئیس‌جمهور گفت: بهترین راه این است که ما از ویروس فاصله بگیریم و در اجتماعات شرکت نکنیم.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در گزارش امروز دیدیم که برخی استان‌ها در زمینه بستری شدن بیماران کرونایی شرایط مناسبی ندارند و رو به افزایش است و در مسیر خیز هستند.
روحانی تصریح کرد: از شرایط ایده‌آل آموزش فاصله گرفتیم. فکر می‌کردیم که شرایط به سمت آرام شدن است که همزمان با بحث انتخابات و عید فطر و سفرهای تابستانی و ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی و جنوبی، کار سخت شد و امروز با خیز صعودی در سراسر کشور تقریبا مواجه هستیم.
وی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم مرز را کنترل کنیم که در سرعت ورود، موثر است اما هر چقدر تلاش کنیم باز ویروس وارد کشور می‌شود.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: تزریق واکسن نباید عاملی باشد که مردم فکر کنند پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند، البته اگر ۲ دوز واکسن تزریق شود، در کاهش مرگ و میر بسیار موثر است اما اینچنین نیست که حتما جلوی ابتلا را بگیرد. برای اینکه این ویروس مرتب جهش پیدا می‌کند، ابتلا و مشکل خواهد بود و ما حتماً باید از وسایل بهداشتی استفاده کرده و پروتکل‌ها را مراعات کنیم.
روحانی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها، بعد از واکسیناسیون پروتکل‌ها را کنار گذاشتند، الان پشیمان شدند و  دوباره به مردم توصیه می‌کنند از واکسن استفاده کنند و از اجتماعات پرهیز ‌کنند.
وی گفت: باید همه توان خود را به‌کار بگیریم که جلوی عادی‌انگاری در جامعه گرفته شود. مردم احساس کنند که این ویروس و چرخه انتقال و سرایت وجود دارد. این بیماری همچنان می‌تواند برای مردم خطرناک باشد بنابراین همه باید به پروتکل‌ها عمل کنیم. 
رئیس‌جمهور با ‌اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط ویروس کرونا در کشور، ادامه داد: بهترین راه این است که ما از ویروس فاصله بگیریم و در اجتماعات شرکت نکنیم و پروتکل‌ها را رعایت کنیم. بطور کلی در کشور ۴۸ درصد پروتکل‌ها رعایت می‌شود.
روحانی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها پایین است، ویروس هندی هم وارد شده، تابستان هم هست. در این شرایط اگر اجتماعات و دورهمی‌ها هم باشد و در رستوران‌ها مراعات نشود، پیداست چه مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آید. راه‌حل اصلی برای اینکه از جان مردم حفاظت شود، فاصله گرفتن از ویروس است و این موضوع همیشه باید به عنوان یک دستور مهم مراعات شود.
وی خاطر نشان کرد: در این هفته ۶ تا ۷ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود. در یکی دو هفته آینده می‌توانیم ده میلیون دوز واکسن در اختیار داشته باشیم. به وعده خود مبنی بر واکسیناسیون همه ۶۵ سال به بالاها تا پایان دولت عمل می‌کنیم.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در مرداد ماه مقداری تولید داخلی هم می‌توانیم استفاده کنیم. بدین ترتیب در یکی دو هفته‌ آینده حدود ده میلیون دز در دسترس داشته و تزریق کنیم و اگر در اختیار باشد تزریق آن هم در ظرف دو سه هفته می‌تواند انجام شود.

%MCEPASTEBIN%