پروژههای راهسازی گرفتار کمبود قیر هستند
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه پروژههای راهسازی با کمبود شدید قیر مواجه هستند،گفت: صادرات قیر برای داخل کشور محدودیت ایجاد
کرده است.
خیرالله خادمی در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به بهرهبرداری از 321 کیلومتر مسیر بزرگراهی در 17 استان کشور اظهار کرد: این مسیرهای بزرگراهی در قالب 26 پروژه برهبرداری صورت گرفت که ارزش روز این پروژهها 3000 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه بیشترین طول بزرگراه بهرهبرداری شده مربوط به سیستان و بلوچستان است، افزود: این استان بهعنوان یک استان محروم تبدیل به یک کارگاه راهسازی شده و امروز 43 کیلومتر از مسیرهای بزرگراهی سیستان به بهرهبرداری رسید تا پایان سال 60 کیلومتر دیگر آماده افتتاح
خواهد شد.
وی بیان کرد: در استان آذربایجان غربی 20 کیلومتر، بوشهر 28 کیلومتر، چهارمحال و بختیاری ۳۵ کیلومتر، خراسان جنوبی 25 کیلومتر، خراسان رضوی 11 کیلومتر، خراسان شمالی
13 کیلومتر، خوزستان 14 کیلومتر، سمنان 10 کیلومتر، فارس 10 کیلومتر، کرمان 24 کیلومتر، گلستان 12.5 کیلومتر، گیلان 5 کیلومتر، لرستان 23.5 کیلومتر، مرکزی 20 کیلومتر بزرگراه
4 خطه بزرگراهی، هرمزگان 10 کیلومتر و یزد 17 کیلومتر بزرگراه به بهرهبرداری رسید.
وی با اعلام اینکه در زمان حاضر طول بزرگراههای کشور به 20 هزار کیلومتر افزایش یافته است، تصریح کرد: حدود
480 کیلومتر مسیر بزرگراهی آماده آسفالت 6 ماهه به بهرهبرداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی کمبود قیر در کشور را یکی از چالشهای اجرای پروژههای راهسازی اعلام کرد و گفت: مدتی است به دلیل گرانی یا نبود، به سختی قیر به پروژهها میرسد.
خادمی با تاکید بر اینکه طرحهای راهسازی گرفتار تامین قیر هستند، اضافه کرد: به دلیل صادرات قیر که افزایش هم یافته، با محدودیت تامین قیر در داخل مواجه هستیم. امیدواریم این مشکل برطرف شود تا بتوانیم برنامههای توسعه بخش حملونقل جادهای را در موعد مقرر محقق کنیم.