kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
پیش‌بینی اوپک

تقاضای نفت به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد

 

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده میلادی ۳.۳ میلیون بشکه بیش از ۲۰۲۱ باشد و در نیمه دوم ۲۰۲۲ از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز
فراتر رود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، اوپک اعلام کرد انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم 2022 به خاطر رشد بالای اقتصادی و ادامه موفقیت در مهار همه‌گیری کرونا، از 100 میلیون بشکه در روز فراتر رود.
اوپک در گزارش ماهانه خود از بازار نفت اعلام کرد رشد اقتصاد جهان 5.5 درصد در سال جاری میلادی و 4.1 درصد در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.
اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی نفت شش میلیون بشکه در روز در سال جاری افزایش یابد و کل تقاضا برای نفت در 2021 به متوسط 96.6 میلیون بشکه در روز برسد.
در گزارش این سازمان آمده است تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده میلادی 3.3 میلیون بشکه بیش از 2021 خواهد بود و به متوسط 99.86 میلیون بشکه در روز می‌رسد یعنی تقریباً به سطح تقاضا در 2019، قبل از بحران کرونا. اوپک اعلام کرد تقاضای نفت در نیمه دوم 2022 از 100 میلیون بشکه در روز می‌گذرد.
تقاضای نفت در کشورهای توسعه یافته 1.5 میلیون بشکه در روز در 2022 بیش از سال جاری میلادی خواهد بود که بیشتر آن متعلق به افزایش تقاضا در آمریکاست.
تقاضای نفت در کشورهای در حال توسعه هم 1.8 درصد در 2022 رشد می‌کند و از سطح قبل از بحران کرونا می‌گذرد و بیشتر آن مربوط به چین و هند خواهد بود. انتظار می‌رود بیشتر افزایش تقاضا در 2022 مربوط به افزایش مصرف سوخت‌هایی مانند بنزین و دیزل باشد. مصرف سوخت هواپیما هم به خاطر افزایش میزان سفرهای هوایی بهبود خواهد یافت.