kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

استقلال در ضربات پنالتی فاتح دربی 96 شد صعود فولاد و گل‌گهر به مرحله نیمه نهایی

تیم فوتبال استقلال با پیروزی در دربی 96 تهران توانست جواز حضور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی را کسب کند.

 

سرویس ورزشی-

تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی پنجشنبه شب در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار سرد و کسل کننده در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در ضربات پنالتی استقلال ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
شروع بازی با میدانداری پرسپولیس همراه بود و در حالی که هنوز بازی وارد دقیقه ۳ نشده بود مرادمند از تیم استقلال به دلیل خطا روی بازیکن پرسپولیس از علیرضا فغانی کارت زرد دریافت کرد تا یکی از سریعترین کارت زردهای دربی را بازیکن شماره ۳ آبی پوشان دریافت کند. پرسپولیس در دقایق ابتدایی با حفظ توپ و استفاده از همه فضای زمین سعی داشت نبض بازی را در اختیار بگیرد و حمله به سمت دروازه حریف را پی ریزی کند اما استقلال با تمرکز بالای بازیکنانش اجازه استفاده از فضا را به سرخپوشان نداد.
در دقیقه ۸ استقلالی ها پس از گرفتن توپ از پرسپولیس ضد حمله ای را روی دروازه حریف پی ریزی کردند که ضربه محمد نادری به کرنر رفت و این ضربه هم برای آبی پوشان ثمری نداشت و در برگشت به یک ضد حمله برای سرخپوشان تبدیل شد که مدافعان آبی اجازه رسیدن بازیکنان حریف به درون محوطه جریمه را ندادند.
شاگردان یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی پس از شنیدن صحبت های سرمربیان دو تیم نیمه دوم را هجومی و پراتفاق‌تر شروع کردند و سرعت تیمی سرخابی ها افزایش چشمگیری داشت. با این حال تلاش دو تیم برای رسیدن به گل در نیمه دوم نیز ثمری نداشت تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.
در وقت های اضافه چند موقعیت خطرناک روی دروازه دو تیم ایجاد شد. در دقیقه 93 مهدی عبدی ارسال مهدی ترابی را قدر ندانست و در حالی که در آستانه دروازه خالی بود و با یک ضربه آرام می توانست دروازه استقلال را باز کند بدترین گزینه را انتخاب کرد و توپ را به بالای دروازه زد. دقیقه ۱۰۲ بهترین و جدی ترین موقعیت بازی برای پرسپولیس رقم خورد. وحید امیری که با ورود سعید آقایی یک خط جلوتر آمده بود با پاسی عالی مهدی عبدی را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که ارسال او با ضربه سر عیسی آل کثیر به تیر عمودی برخورد کرد.
دقیقه ۱۰۵ استقلال در یک دقیقه دو موقعیت عالی داشت. ابتدا مهدی قایدی در موقعیتی تک به تک نتوانست دروازه سرخپوشان را باز کند و توپ به کرنر رفت. این کرنر با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد که توپ با فاصله نزدیکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول وقت اضافه با تساوی به پایان برسد. در دقیقه ۱۱۵ استقلال که صاحب یک ضربه کرنر شده بود در آستانه رسیدن به گل توسط مدافع پرسپولیس بود. در این صحنه مهدی قایدی توپ را روی دروازه ارسال کرد که توپ روی سر کنعانی زادگان فرود آمد و با اختلاف اندکی از کنار تیر عمودی به کرنر رفت که این ضربه هم ثمری برای آبی ها نداشت. بدین ترتیب در وقت های اضافه نیز توپی از خط دروازه ها رد نشد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.
در ضربات پنالتی برای تیم استقلال وریا غفوری، فرشید اسماعیلی ، بابک مرادی و ارسلان مطهری گلزنی کردند اما پنالتی قائدی از دست رفت. برای پرسپولیس نیز مهدی ترابی، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید آقایی گلزنی کردند ولی دو پنالتی عیسی آل کثیر و مهدی عبدی از دست رفت تا استقلال با درخشش سید حسین حسینی فاتح دربی 96 تهران شود.
پاداش مجیدی برای بازیکنان استقلال
در پایان این بازی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال گفت: به خاطر برد در داربی ۱۰۰ درصد به بازیکنانم پاداش ۵۰ میلیونی که قول داده بودم را می‌دهم. این برد را به هواداران استقلال تبریک می‌گویم و به تیم پرسپولیس خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم با این پیروزی دل هوادارانمان را شاد کرده باشیم. او درباره داوری بازی و دریافتی پرسپولیسی‌ها پیش از داربی گفت: به نظرم داوری هیچ مشکلی نداشت. آقای فغانی خوب سوت زد. اتفاقات باشگاه پرسپولیس هم به من ربط ندارد ولی در روزهای آینده راجع به مسائل باشگاه استقلال صحبت می‌کنم.
مجیدی در ادامه درباره کسل‌کننده بودن بازی توضیح داد: بازی دربی همیشه حساس است و هر تیمی از موقعیتش استفاده کند برنده بازی خواهد بود. در بازی قبلی‌پرسپولیس با بک موقعیت نصفه و نیمه به برتری رسید. بازی داربی حساس است و به همین دلیل بازی جذاب از آب در نیامد. اینجا با تمام وجود از بازیکنانم تشکر می‌کنم.
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز پس از شکست تیمش گفت: در مجموع بازی متعادل بود و هر دو تیم محتاطانه بازی کردند و موقعیت های زیادی به وجود نیامد. در هر صورت ضربات پنالتی هم تعیین کننده تیم صعودکننده بود و هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد و ضربات بهتری بزند، می تواند برنده شود. استقلالی ها این کار را کردند. به هر دو تیم خسته نباشید و خدا قوت می گویم.
وی افزود: ما مسیر خیلی سختی را امسال پشت سر گذاشتیم. ۱۴ ماه است که تمرین می کنیم و مسابقه می دهیم. متاسفانه این برنامه ریزی به شکلی است که تیم های اروپایی لیگ خود را تمام کردند، یورو برگزار شده و در حال استراحت هستند اما لیگ ما همچنان ادامه دارد و وارد ماه پانزدهم می شویم. این برای ما که لیگ قهرمانان را هم داشتیم، سخت است. از تک تک بازیکنانم تشکر می کنم که با انگیزه عمل کردند و تیم را به این مرحله رساندند. در لیگ برتر هم شانس اول قهرمانی هستیم. با توجه به سه بازی باقی مانده، تمام تمرکز ما باید روی این بازی ها باشد که تمام امتیازها را بگیریم و قهرمان شویم.
صعود فولاد و گل گهر
اما در چارچوب دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی، پنجشنبه شب دو بازی دیگر در اهواز و سیرجان برگزار شد. در اهواز بازی فولاد و سپاهان در پایان ۱۲۰ دقیقه جدال جذاب با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی با برتری ۵ بر ۴ شاگردان نکونام به پایان رسید تا فولادی‌ها به مرحله نیمه نهایی صعود کنند. در این بازی و در آغاز وقت اضافه نیمه اول پس از گذشت دو دقیقه از وقت‌ اضافه اول سانتر حیدریه و ضربه حردانی با واکنش نیازمند همراه شد اما در برگشت خود حردانی توانست دروازه سپاهانی‌ها را باز کند و تیمش را با یک گل از حریف پیش بیندازد. اما در دومین دقیقه از وقت اضافه نیمه دوم سانتر یاسین سلمانی و ضربه سر روح الله باقری وارد دروازه فولاد شد تا بازی به تساوی کشیده شود. بدین ترتیب کار به ضربات پنالتی کشیده شد و در آن فولاد موفق شد با به برتری 5 بر 4 دست یابد.
در سیرجان هم گل گهر با نتیجه 3 بر یک آلومینیوم اراک را شکست داد. در این دیدار ابتدا تیم آلومینیوم توسط معین عباسیان (۱۰) از حریفش پیش افتاد. در ادامه گل گهر توسط رضا شکاری (۷۲) و احمد زنده روح (۸۵-پنالتی) دروازه آلومینیوم را باز کرد. گل گهر در دقیقه 93 بازهم توسط سعید صادقی یک گل دیگر زد تا تیر خلاص را به آلومینیوم بزند. به این ترتیب تیم گل گهر با هدایت امیر قلعه نویی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد و آلومینیوم با سرمربیگری علیرضا منصوریان حذف شد.
در تنها بازی باقیمانده از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، شبنه دوم مردادماه ملوان در انزلی میزبان خیبر خرم آباد است تا تکلیف چهارمین تیم مرحله نیمه نهایی مشخص شود.