kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

سفر استانی «محسنی اژه‌ای» به ایلام در نخستین روزهای سکانداری قوه قضائیه

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین سفر استانی خود به‌عنوان رئیس قوه قضائیه به ایلام سفر کرد.


به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین سفر استانی خود در دومین هفته پس از انتصاب به ریاست دستگاه قضا روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی به ایلام سفر کرد.
حضور در مزار شهدای گمنام ایلام
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح پنجشنبه در جریان سفر به استان ایلام در مزار شهدای گمنام این شهر حضور یافت و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.
رئیس قوه قضائیه در حاشیه زیارت مزار شهدای گمنام استان ایلام، با تعدادی از مردم این استان نیز گفت‌و‌گو کرد و مشکلات آنان را شنید.
آزادی زندانیان مالی
در حضور رئیس دستگاه قضا
محسنی اژه‌ای همچنین در جریان سفر به استان ایلام، با حضور در زندان مرکزی ایلام که در تیرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و با مسئولان و زندانیان آن گفت‌وگو کرد.
در پایان بازدید رئیس دستگاه قضا از زندان مرکزی ایلام، طی مراسمی ‌۱۵ مددجو که به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌بردند، با کمک خیرین آزاد شدند.
حضور در جلسه شورای اداری
و شورای تامین استان ایلام
محسنی اژه‌ای همچنین در جلسه شورای اداری استان ایلام با انتقاد از وضعیت بیکاری گفت: با وجود منابع طبیعی و سرمایه‌های مادی و معنوی در این استان، سزاوار نیست که مردم بیکار باشند.
وی در جریان سفر به استان ایلام در شورای تامین این استان حضور یافت و به بررسی مهم‌ترین مسائل امنیتی انتظامی ‌استان پرداخت.
رئیس قوه قضائیه مهم‌ترین مسئله استان ایلام را موضوع بیکاری عنوان کرده و اولویت اصلی همه دستگاه‌ها در این استان را برنامه درازمدت برای حل این مشکل عمده و مهم استان عنوان کرد.
محسنی اژه‌ای با‌ اشاره به گزارش استاندار ایلام از وضع پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌ای نیمه‌تمام در این استان، تأکید کرد: لازم است که مجموعه استان هر پروژه سرمایه‌گذاری نیمه‌تمامی که می‌تواند نقش موثری در افزایش‌ اشتغال و رفع مشکلات و رونق اقتصادی استان ایلام داشته باشد را احصاء کرده و برای پیگیری در اختیار ما قرار دهد.
دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان ایلام
رئیس قوه قضائیه در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان ایلام نیز بر ضرورت رفع مشکلات مردم در واحد‌های قضایی نیز تأکید کرد و گفت: رسیدگی سریع و بادقت به پرونده‌های مردم به‌ویژه اقشاری که محروم‌تر از سایرین هستند و پول وکیل و کارشناسی ندارند، باید در اولویت کار قضات و کارکنان قضایی باشد.
تخصیص ۱۱۷ میلیارد تومان
برای کارهای اولویت‌دار در استان ایلام
محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان ایلام گفت: این سفر به دو منظور اتفاق افتاد؛ اولا از سال ۹۶ تاکنون به این استان سفری انجام نشده بود و ثانیا به‌دلیل مشکلات استان، سزاوار است خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم.
وی اظهار داشت: بر اساس اولویت‌ها و مقدورات فعلی، با کمک سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ۱۱۷ میلیارد تومان تخصیص داده شد که برای مدت مشخص تا ظرف امسال و دو سال آینده برای کار‌های اولویت‌دار هزینه شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: مقرر شد با همکاری استانداری، سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌ها لیستی از کلیه بنگاه‌های اقتصادی و مراکز تولیدی که با مشکلاتی مواجه هستند و یا پروژه‌هایی که نیمه‌تمام باقی مانده‌اند تهیه شود و کارگروه‌هایی انتخاب شود تا با کمک دولت پروژه‌های نیمه تمام، تمام شود.
محسنی اژه‌ای افزود: درخصوص مواردی که مشکل آنها مربوط به خود قوه قضائیه است دستور داده شد تا هرچه سریع‌تر مشکلات‌شان بررسی شود. درخصوص پرونده‌های کثیرالشاکی دستوراتی داده شد تا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.
وی ادامه داد: برخی از عدم اجرای به موقع احکام گلایه داشتند که قرار شد به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و اگر احیانا حکمی‌هست که صادر و قطعی شده، اما اجرا نشده بررسی شود که علت عدم اجرا چه بوده و اجرا شود.
گفت‌و‌گوی چهره به چهره با مردم
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: مقامات عالی قوه قضائیه از جمله رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، معاون اول و تعدادی از همکاران دیگر به مدت چهار تا پنج ساعت با مردم به‌صورت حضوری گفت وگو کردند و صحبت‌های آنها را شنیدند. در همین‌جا‌ ترتیبی داده شد که تقاضا‌ها و نامه‌ها ثبت و با آنها تماس گرفته شود تا مشکلاتشان حل شود.
اژه‌ای افزود با تعداد محدودی نیز خود بنده دیدار کردم و مطالبشان را شنیدم. در حدی که ممکن بود دستور داده شد و درخصوص مابقی این درخواست‌ها قرار شد تا هفته آینده پیگیری شود.