kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

150000 موشک با برد 700 کیلومتر ذخایر موشکی حزب‌الله به روایت صهیونیست‌ها

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره پیشرفت موشکی حزب‌الله لبنان اعلام کردند، بر اساس برآوردهای ارتش این رژیم، حزب‌الله 150 هزار موشک دارد و در رویارویی احتمالی آینده، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.
صهیونیست‌ها هراس خود را از موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان نمی‌توانند پنهان کنند، چرا که به خوبی از تبعات چنین قدرتی در دستان حزب‌الله آگاهند. رسانه‌های صهیونیستی در همین رابطه اعلام کرده‌اند، بر اساس برآورد ارتش این رژیم در زرادخانه موشکی حزب‌الله انواع موشک وجود دارد و در صورت وقوع یک جنگ دیگر روزانه تا سه هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد. مثلا وب‌سایت صهیونیستی «واللا» گزارش کرده، بر اساس برآوردهای ارتش این رژیم حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف دارد. طبق گزارش فارس، این وب‌سایت افزود، با گذشت ۱۵ سال از جنگ دوم علیه لبنان (جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶) حزب‌الله پیشرفت کرده و برآوردها حاکی از آن است که در زرادخانه موشکی این جنبش،
موشک‌هایی از بُرد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر‌، موشک‌های هدایت شونده تا برد ۲۰۰ کیلومتر و پهپادهایی که قدرت پرواز تا ۴۰۰ کیلومتر را دارند، وجود دارد.
واللا ادامه داده که، ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده، در رویارویی احتمالی آینده با حزب‌الله، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد. از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم نوشته که، بر اساس برآورد مقامات ارشد در سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی احتمال جنگ با لبنان همچنان پایین است: «علی‌رغم تلاش‌های منتسب به اسرائیل برای حمله به پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، اما این جنبش موفق به توسعه این توانایی شده به شکلی که نگرانی سازمان امنیتی اسرائیل را برانگیخته است». «الون بن دافید» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی هم در این خصوص می‌گوید، برآوردهای امنیتی در فلسطین اشغالی حاکی از آن است که حزب‌الله تا به امروز موفق به ذخیره صدها موشک نقطه‌زن در بردهای متوسط تا دوربرد شده و چندین مرکز اکنون در لبنان وجود دارد که حاوی اجزای این موشک‌هاست.