kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
برت مگ گورک: به زور از عراق خارج نمی‌شویم

آمریکا در‌اندیشۀ خروج آبرومندانه از عراق

یک هیئت آمریکایی ضمن دیدار با مقامات دولت بغداد، به آنها اطلاع داد که نیروهای آمریکایی تحت فشار از عراق خارج نمی‌شوند! این موضع‌گیری نشان می‌دهد، واشنگتن شکست را پذیرفته و به این نتیجه رسیده است که دیگر جایی در عراق ندارد و فقط می‌خواهد خروجش از عراق، آبرومندانه باشد!

منابع سیاسی آگاه عراق خبر دادند که
«برت مک گورگ» رئیس‌هیئت آمریکایی، در جریان دیدار با مسئولان عراقی، گفته است که حاضر نیست نیروهای خود را تحت فشار از عراق خارج کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این منابع گفتند، رئیس‌هیئت آمریکایی به مقامات بغداد گفته است که «به خاطر اراده طرف‌هایی که قصد دارند واشنگتن را با زور، مجبور به ترک عراق کنند، نیروهای خود را از عراق خارج نخواهد کرد». مک گورگ دیروز با «مصطفی کاظمی»، نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی، رئیس‌پارلمان عراق، دیدار کرد. به گفته کارشناسان، علت سفر هیئت آمریکایی به عراق، افزایش حملات علیه پایگاه‌ها و کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق است. علاوه‌بر آن، حشدالشعبی عراق اخیرا اعلام کرده بود که از این پس، به طور مستقیم با آمریکا وارد نبرد خواهد شد. در ادامه حملات علیه آمریکایی‌ها، دیروز نیز خبر رسید، یک کاروان لجستیکی آمریکا در عراق هدف قرار گرفت.
انهدام باند ترور داعش
نیروهای حشد‌الشعبی اعضای یک باند بزرگ متعلق به گروه تروریستی داعش را در استان «صلاح الدین»
بازداشت کردند.کانال تلگرامی حشد‌الشعبی در این باره توضیح داد، نیروهای حشد یک باند بزرگ داعش را که دست به عملیات تروریستی می‌زده است را دستگیر کرده‌اند. بر اساس این گزارش، این باند برای ترور شخصیت‌های سیاسی، عشایری، مسئولان بومی و دولتی برنامه‌ریزی کرده بود.
حشد تأکید کرد که هدف عناصر داعش، برهم زدن امنیت و ایجاد بی‌ثباتی صلاح الدین است.