kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

بهره‌برداری از شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با ورود سازمان بازرسی کل کشور

 

اولین محموله اوره از محصولات شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان برای صادرات به برزیل با حضور معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این شرکت بارگیری شد.
به گزارش سازمان بازرسی کل کشور، غلامعباس ترکی معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور که به استان خوزستان سفر کرده روز سه‌شنبه در شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان حضور یافت و از مراحل تولید محصول این مجتمع بازدید کرد.
وی با تأکید بر اینکه راه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر تولید و‌اشتغال می‌گذرد افزود: بر همین اساس، در دستگاه قضایی وظیفه داریم تا از صنایع و فعالیت‌های تولیدی حمایت کنیم.
این مسئول تأکید کرد: استان خوزستان شایسته اقدامات ارزشمندی مانند احداث پتروشیمی مسجدسلیمان است که باعث کاهش محرومیت‌ها و رشد اقتصادی خواهد شد.
ترکی به اختلافات پیش‌آمده بین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی کشور در زمینه راه‌اندازی این پروژه افزود: پتروشیمی مسجدسلیمان با ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، علیرغم فراز و نشیب‌های پیش‌آمده در مدت زمان مناسبی احداث و شروع به کار کرده است.
وی به‌اشتغال مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر در این پتروشیمی‌اشاره کرد و گفت: قطعاً ایجاد زنجیره ارزش‌افزوده و صنایع پایین‌دستی این پتروشیمی می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری منجر شود.
معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور در جهت رفع اختلافات سرمایه‌گذار بخش خصوصی و همچنین صندوق بازنشستگی کشور تلاش خواهد کرد.
معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور همچنین بر ضرورت توجه پتروشیمی مسجدسلیمان به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و یادآور شد: محرومیت‌زدایی و توجه به رشد و شکوفایی استعداد جامعه پیرامون این صنعت همواره باید موردتوجه قرار گیرد تا باعث کاهش محرومیت‌های موجود شود.
بر اساس این گزارش صندوق بازنشستگی کشوری از سال ۱۳۹۵ اکثر سهام این مجتمع را خریداری کرده بود، اما به علت برخی مشکلات به بهره‌برداری نرسید که با ورود سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع، کارخانه از تاریخ ششم خردادماه سال جاری افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید و اکنون با حضور معاون امور تولیدی سازمان بازرسی اولین محصول صادراتی این واحد تولیدی بارگیری و برای صادرات به بندر ارسال شد.