kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

دیدار رئیس و مدیران ارشد سازمان صدا و سیما با رئیس قوه قضائیه

 

علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما به همراه جمعی از معاونین و مسئولان ارشد این سازمان با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس قوه قضائیه در این دیدار به نقش صدا و سیما در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: که این سازمان می‌تواند با تولید آثار فاخر و آگاهی بخش در این زمینه قوه قضائیه را یاری دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای طرح و پیگیری مطالبات و خواسته‌های به حق مردم و پاسخگو کردن مسئولان را از دیگر مأموریت‌های مهم رسانه ملی عنوان کرد و افزود: صدا و سیما برای رساندن حرف مردم به گوش مسئولان و پاسخ خواستن از مسئولانی که سوگند یاد کردند خدمتگزار مردم باشند نقش قابل توجهی دارد.
محسنی اژه‌ای ادامه داد: اگر صدا و سیما هر کار خوبی که در هر بخش نظام انجام می‌شود واقع بینانه و هنرمندانه منعکس کند، به نفع مردم و نظام خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در طول ۴۰ سال گذشته خدمات شایانی در جهت تأمین امنیت، استیفای حقوق مردم و ستاندن حق مظلوم از ظالم و جلوگیری از اعوجاجات و کژی‌ها داشته است.
رئیس دستگاه قضا گفت: کار قضا حقیقتاً سخت است، اما با همین سختی در قوه قضائیه جمهوری اسلامی کار‌های بسیار بزرگی انجام شده، ببینید که با چه کسانی در چه رده‌ها و چه سمت‌هایی از سوی دستگاه قضا برخورد شده است.
اژه‌ای، امید آفرینی را از دیگر مأموریت‌های مهم رسانه ملی دانست و بیان داشت: بیان واقعیت‌ها و اقدامات خوب دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه، دولت و مجلس و حتی بخش خصوصی مردم را امیدوار می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی خود را ملزم به حمایت از صدا و سیما می‌داند، از لزوم تدوین یک سند جامع همکاری بین قوه قضائیه و رسانه ملی و استفاده متقابل از ظرفیت‌ها و خدمات یکدیگر سخن گفت و به رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه مأموریت داد که با همکاری معاونت حقوقی قوه قضائیه و بخش‌های مربوطه در صدا و سیما تدوین این سند را پیگیری کند.
آمادگی صدا و سیما برای همکاری حداکثری و هوشمندانه با دستگاه قضایی
رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا، دوران تحول و تعالی را آغاز فصل جدیدی در قوه قضائیه دانست و تأکید کرد: رسانه ملی به طور همه‌جانبه آماده همکاری حداکثری و هوشمندانه با دستگاه قضایی است.
علی عسکری با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان برای زیرسوال بردن ارکان نظام اسلامی به‌ویژه قوه قضائیه تأکید کرد صدا و سیما تلاش می‌کند با انعکاس واقعیت‌ها و خدمات دستگاه قضایی تصویر دقیقی از این مجموعه در ذهن مردم ترسیم کند.
عسکری از رئیس جدید قوه قضائیه به‌عنوان شخصیت عدالتخواه و علاقه‌مند به پیشرفت کشور و افزایش ثروت ملی یاد کرد و گفت: صدا و سیما به دنبال آن است که با افزایش دانش حقوقی مردم دستگاه قضایی را در کاهش پرونده‌ها یاری دهد.
در این نشست رئیس صدا و سیما و همکارانش گزارشی از وضعیت و عملکرد این سازمان در بخش‌های مختلف ارائه کردند و به بیان برخی مطالبات و راهکارهایشان برای بهبود همکاری‌های رسانه ملی و دستگاه قضایی پرداختند.