kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

سناتور ساندرز: نیمی از مردم آمریکا به سختی شکم خود را سیر می‌کنند



سناتور برجسته دموکرات آمریکا و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با انتقاد شدید از نابرابری‌های موجود در این کشور گفت:« نیمی از مردم آمریکا به سختی شکم خود را سیر می‌کنند».
شکاف گسترده طبقاتی در آمریکا حتی صدای سیاستمداران این کشور را نیز درآورده است. یکی از این افراد، «برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی و رئیس‌کمیته بودجه سنا است. وی بارها در حساب توئتیری خود‌، نسبت به افزایش شکاف بین فقرا و ثروتمندان آمریکایی‌، هشدار داده است. سندرز نوشته است، ثروتمندان در حال غارت منابع آمریکا هستند و بیش از سه تریلیون دلار از ثروت این کشور، تنها در اختیار 400 نفر است.
سندرز در جدیدترین حمله خود به اقلیت یک درصدی آمریکا و در واکنش به سفر میلیاردرهای آمریکایی و انگلیسی به فضا، از نابرابری‌های موجود بین اقشار مختلف مردم انتقاد کرد. به گزارش فارس، این سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» طی توئیتی نوشت: «اینجا در کره زمین و در ثروتمندترین کشور کره زمین، نیمی از مردم ما در پرداخت هزینه‌های زندگی ناتوان هستند. مردم به سختی شکم خود را سیر می‌کنند و با مشقت برای معاینات پزشکی به مطب می‌روند، اما در کمال تعجب ثروتمندترین افراد جهان به فضا سفر می‌کنند. بله، اینک وقت آن رسیده است که از میلیاردرها مالیات بگیریم».
وی چندی پیش نیز طی توئیتی نوشت: «فقر فقط نداشتن تجملات نیست، محکوم به مرگ بودن (هم) هست. در دوره‌ای که نابرابری بین ثروت و درآمد در حال افزایش است، مردان آمریکایی پولدار 15 سال بیشتر از مردان فقیر عمر می‌کنند و در میان زنان نیز، زنان ثروتمند 10 سال بیشتر از سایر زنان (عمر می‌کنند). این کاملا غیرقابل قبول است».
سندرز در ادامه پیام خود، به آمارهایی در آمریکا اشاره کرد. بر اساس یکی از این آمارها، ۱۴۰ میلیون آمریکایی جزو افراد کم درآمد محسوب می‌شوند و ۹۲ میلیون نفر نیز نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند.در این آمار آمده است که ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و ۴۰ میلیون نفر هم با خطر بی‌خانمان شدن مواجه هستند.
انتخاب رئیس‌آژانس امنیت سایبری
خبر دیگر از آمریکا اینکه، سنا این کشور به اتفاق آرا، «جن ایسترلی» از نظامیان سابق‌، را برای هدایت آژانس امنیت سایبری و زیرساختی انتخاب کرد.
«ایسترلی» در تیم انتقال قدرت بایدن، مسئول
سیاست‌گذاری سایبری بود و مدتی نیز در سمت معاون ارشد ضد تروریسم آژانس امنیت ملی آمریکا خدمت ‌کرده است. او پس از آنکه ۲۰ سال در حوزه اطلاعات و عملیات سایبری ارتش آمریکا خدمت کرد، بازنشسته شد و اکنون در این سمت مشغول به کار می‌شود. طی ماه‌های اخیر، صدها نهاد و شرکت آمریکایی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفته‌اند و بزرگترین چالش رئیس‌جدید آژانس امنیت سایبری، مقابله با این چالش است.