kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

اذعان مهندس گنبد آهنین به دروغین بودن توانایی‌های این سامانه

 

یکی از مهندسانی که در تیم ساخت گنبد آهنین بوده است، در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره»، این سامانه را دروغ بزرگ رژیم صهیونیستی خواند. سخنگوی شاخه نظامی جهاد اسلامی نیزگفت، گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های مقاومت شکست خورده است.
شبکه «الجزیره» در برنامه «للقصه بقیّه» به عملکرد سامانه موسوم به «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی پرداخت. رژیم صهیونیستی مدعی است که این سامانه با بیش از ۹۰ درصد موشک‌های شلیک شده مقابله می‌کند. اما یکی از مهندسان ساخت گنبد آهنین، این ادعا را در گفت‌وگو با الجزیره، تکذیب کرده است. وی که از بیم تهدید به قتل، شرط کرده چهره‌ای نمایش داده نشود، به الجزیره گفت، گنبد آهنین اسرائیل یک دروغ بزرگ است. طبق گزارش فارس، این مهندس اسرائیلی که از تیم کاری گنبد آهنین کنار گذاشته شده است، در ادامه گفت، اولین شکست‌های گنبد آهنین، به جنگ سال ۲۰۱۲ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برمی‌گردد. علی‌رغم آنکه موشک‌های گروه‌های فلسطینی در آن زمان اولین مراحل ارتقای خود را می‌گذراندند. در ادامه این گزارش آمده، این همان نظری است که کارشناس آمریکایی «تئودور بوستول» به آن اشاره کرد. وی اولین کسی بود که حدود 10 سال پیش، در موثر بودن گنبد آهنین هنگام اولین آزمایش میدانی شک کرد.
گنبد آهنین شکست خورد
در همین ارتباط، ابوحمزه سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، نیز به شبکه الجزیره گفت، ادعاهای مبنی بر آنکه گنبد آهنین جلوی ۹۰ درصد موشک‌های مقاومت را می‌گیرد، نادرست است. وی افزود: «این‌ها تنها یک دروغ برای ایجاد امنیت در جبهه داخلی اسرائیل است.
گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های مقاومت شکست خورده است.