kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
در دیدار با فرمانده و مسئولان ارشد نیروی انتظامی مطرح شد

تأکید رئیس‌قوه قضائیه بر افزایش همکاری‌های پلیس و دستگاه قضا

سردار حسین‌اشتری فرمانده نیروی انتظامی به همراه معاونین و جمعی از مسئولان عالیرتبه این نیرو دیروز با حضور در دفتر رئیس‌قوه قضائیه با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار کردند.

 


به گزارش خبرگزاری میزان، فرمانده نیروی انتظامی در این دیدار با تبریک مجدد انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا، برای ایشان در ایفای این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد.
سردار حسین‌اشتری با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد بخش‌های مختلف نیروی انتظامی، از آمادگی کامل این نیرو برای گسترش همکاری با دستگاه قضایی در کشف و برخورد با جرائم سازمان‌یافته، کشف و انهدام باند‌ها و شبکه‌های نفوذ و فساد، پیشگیری از وقوع جرم و دیگر حوزه‌های مأموریتی ناجا خبر داد.
در این دیدار معاونین و مسئولان سازمان‌های وابسته به نیروی انتظامی نیز درباره عملکرد و اقدامات مجموعه متبوع‌ِشان به رئیس‌جدید دستگاه قضا گزارش دادند.
رئیس‌قوه قضائیه هم با تشکر از ابراز محبت فرمانده نیروی انتظامی و همکارانش نسبت به وی و گزارشی که درباره وضعیت و عملکرد این نیرو ارائه کردند، بر لزوم افزایش همکاری‌های پلیس و دستگاه قضا در جهت برخورد با ناهنجاری‌ها، حفظ امنیت و حل مشکلات مردم تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: نیروی انتظامی از مهم‌ترین دستگاه‌های مرتبط با قوه قضائیه است که مانند دادسرا‌ها در خط مقدم مراجعات مردمی قرار دارد و برخورد حکیمانه و مهربانانه‌اش با مردم در ایجاد آرامش در دل‌ها و افزایش اعتماد و رضایت عمومی نسبت به حاکمیت نقش به سزایی دارد.
اژه‌ای با‌ اشاره به دستور اخیر خود به دادستان کل کشور برای بررسی راهکار‌های تقویت همکاری ضابطان و نیرو‌های امنیتی و انتظامی با دستگاه قضا، از فرماندهان ناجا نیز خواست که با مشارکت فعال در این زمینه، شرایط بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و خدمات متقابل این مجموعه‌ها را فراهم کنند.
وی با مهم و گسترده خواندن مأموریت‌های ناجا و تقدیر از جانفشانی‌های خادمان مردم در این نیرو، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه قضا با نیروی انتظامی در دوره تحول و تعالی قوه قضایی را برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم و ارتقاء امنیت اجتماعی ضروری خواند.
وزیر صمت با رئیس‌قوه قضائیه دیدار کرد
همچنین دیروز وزیر صمت با حضور در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با وی دیدار کرد.
علیرضا رزم حسینی در این دیدار با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا از سوی رهبر معظم انقلاب، برای وی در این مسئولیت مهم آرزوی موفقیت کرد.
رزم حسینی با ارائه گزارشی درباره اقدامات وزارت صمت و چالش‌هایی که در حوزه‌های صنعت و تجارت و همچنین مسائل مربوط به تامین نیاز‌های اساسی مردم وجود دارد، بر لزوم هماهنگی و همکاری دولت و دستگاه قضایی برای حل مشکلات در این بخش‌ها تاکید کرد.
رئیس‌قوه قضائیه نیز در این دیدار با تشکر از ابراز محبت وزیر صمت، اظهار داشت: قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی بر همکاری و استفاده از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات کشور و مردم تاکید دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که بیش از همیشه نیازمند همدلی و همکاری همه بخش‌ها هستیم و هرچه هم‌افزایی بین دستگاه‌ها بیشتر باشد توفیقات در کاهش مشکلات مردم بیشتر خواهد بود.
وی با‌ اشاره به هم‌پوشانی ماموریت در بخش‌هایی از وزارت صمت و دستگاه قضایی از جمله سازمان تعزیرات و سازمان بازرسی کل کشور، لزوم تبادل اطلاعات بین این مجموعه‌ها برای هماهنگی بیشتر را متذکر شد.