kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

برکناری، تاوان مبارزه با جریانات مخرب ورزش!(نکته ورزشی)

 

سرویس ورزشی-
حدود دوهفته پیش رسول خطیبی چهره شناخته شده فوتبال ملی ما که از دیار آذربایجان برخاسته است در مصاحبه‌ای سخت به جریانات فرصت‌طلبی تاخت که در تیم تبریزی و قدیمی تراکتور رخنه کرده و سمت و سوی تصمیم گیری‌ها را طوری تنظیم کرده‌اند که بیش از هر چیز منافع نامشروع آنها را تامین کند.
بدون اینکه به سرنوشت این تیم و انتظارات طرفداران پرشمار آن کوچکترین توجهی داشته باشند. آقا رسول که به عنوان سرمربی این تیم حرف می‌زد در آن مصاحبه طولانی قول داد که با عناصر فرصت‌طلب و شارلاتان مسلکی که به تراکتور و احساسات طرفداران آن ضربه می‌زنند مبارزه‌ای بی‌امان را آغاز کند و... در آینده نه چندان دور، تیمی که در حد نام تراکتور و در شأن علاقه‌مندان آن باشد ساخته و پرداخته کند...
اما در کمال تعجب دیدیم که دو یا سه روز بعد‌، حکم برکناری خطیبی صادر شد و مدیریت باشگاه حکم سرمربیگری این تیم را به نام فیروز کریمی صادر کرد! ظاهراًشکست تیم تراکتور مقابل پدیده خراسان که برخلاف نیم فصل اول، حالا بازی‌های قابل قبولی ارائه می‌دهد و نتایج خوبی هم کسب می‌کند، بهانه را دست کسانی که حضور رسول را برای ادامه بقای خود خطرناک می‌دیدند‌، داد و... خلاصه ‌کار خودشان را کردند. از قدیم گفته‌اند صلاح کار خویش خسروان دانند و... صلاح تیم تراکتور را هم قاعدتاً مالک و مدیران این تیم باید بهتر بدانند‌، اما سابقه موجود در‌باره عاقبت این تصمیم گیری‌ها و بردن و آوردن مکرر مربیان و تغییر وتحولات پیاپی و... نشان می‌دهد که تاکنون کمتر صلاح و مصلحت این تیم از سوی کسانی که باید‌، رعایت شده است...
بهتر است قصاص قبل از جنایت نکنیم و منتظر نتیجه تغییر و تحولات اخیر تیم تبریزی باشیم، آن وقت بهتر می‌شود قضاوت کرد. البته این بحث و سؤال سر جای خودش هست که چرا وقتی کسی، بر ضد جریانات مخرب در ورزش و رخنه و نفوذ عناصر فرصت‌طلب و منفعت‌جو‌، حرفی می‌زند و بدتر از آن اعلام جنگ می‌دهد‌، خیلی زود ومعنی‌دار بساطش را جمع و از کار برکنارش می‌کنند‌، یا به وسیله برخی از رسانه‌ها بایکوت می‌شود و در لیست سیاه قرار می‌گیرد؟ نمونه جدیدش همین آقای خطیبی که چند روز بعد از آن مصاحبه آتشین و افشاگرانه‌، پرونده‌اش را دادند زیر بغلش و... البته از این نمونه‌ها و مثال‌ها در این ورزش و خاصه فوتبال فراوان است!
یک مثال و نمونه دیگر داستان آکادمی استقلال بود. چندی قبل مسئول وقت آکادمی استقلال(آقای ناصر فریاد شیران) دریک مصاحبه تقریبا مفصل با مجله کیهان ورزشی به خیلی از مسائل اشاره کرده بود که حرف‌های ما راهم تایید می‌کرد. حرف ایشان به طور خلاصه این بود که چون سالم کار و دست آلوده عناصر سودجو وبعضا مفسد را از آکادمی قطع کرده واز نظر فنی و اخلاقی موفق بوده است، از نظر بعضی از عناصر انگل و آویزان « جرم» مرتکب شده و لذا با فشارهای پنهان و آشکاری که به مدیریت باشگاه آورده‌اند‌، وی را وادار به کناره‌گیری کرده‌اند.
جالب اینکه تا به امروز که اتفاقا فریاد شیران مجددا به عنوان معاون اجرایی در باشگاه استقلال مشغول به کار شده است، هنوز هیچ‌کس در اعتراض به گفته‌های ایشان یا تکذیب حرف‌های او اقدامی نکرده و... این البته خیلی معنی دار است. خلاصه اینکه اینجا هم یک نفر دیگر که در این فوتبال سالم کار کرده وقصد اصلاح و سالم ‌سازی داشته حذف می‌شود و...!
البته خبر آمد ‌که آقای محمدرضا مهرانپور به سمت مدیریت جدید آکادمی استقلال منصوب شده است. مهرانپور از بازیکنان خوش اخلاق و سختکوش فوتبال ما بود که سابقه بازی در تیم‌های شاهین و سایپا وهمین استقلال را دارد و در رده پایه دارای سوابق مثبت و روشنی است...
امیدواریم روند اصلاحی در فوتبال پایه نه فقط در تیم استقلال که در کلیت فوتبال ما جدی‌تر از پیش دنبال شود‌، چراکه آنها که امروز در دنیای فوتبال صاحب جایگاه و رتبه بالا هستند‌، بدون شک کار را در رده سنی پایه ازحیث فن و اخلاق جدی و سخت گرفته‌اند. این هم یکی از اصول ساده وبدیهی‌ای است که بالاتر به آن اشاره شد. اصول ساده واثبات شده‌ای که متاسفانه در این ورزش و فوتبال جدی گرفته نمی‌شود و... آن وقت انتظار پیشرفت و بزرگی کردن هم داریم!