kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
ماجرای شستا، جهانگیری، تاج و سلطانی‌فر؛ مقصرانی که آزاد هستند!

چرا پرونده مقصران قرارداد ویلموتس هنوز باز است؟

 


در شرایطی که فدراسیون فوتبال همچنان در پرونده مارک ویلموتس از داخل و خارج تحت فشار قرار دارد، اما هنوز وعده برخورد با مقصران عملی نشده است.
یک بار دیگر زخم فدراسیون فوتبال در ماجرای مارک ویلموتس سر باز کرده است. در حالی که فدراسیون فوتبال امیدوار است رأی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به سود ایران باشد، اما هر روز ماجرای داخلی این پرونده زخمی جدید به پیکره فوتبال می‌زند.
چند روز پیش تسنیم در گزارشی با استناد به یک سند قضایی و اظهارنامه‌ای که شستا برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده، از این مسئله پرده برداشت که فدراسیون فوتبال باید بابت حضور در ساختمانش اجاره بدهد. ساختمان فدراسیونی که دو دهه پیش خریداری شد و شاید تنها دارایی ملکی این فدراسیون بود، اما شرکت شستا آن را به سود خود مصادره کرد.
شاید در این ماجرا نتوان ایرادی به شستا گرفت که با اقدام قضایی ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس را به جای طلب دو میلیون یورویی خود مصادره کرده، اما این پرسش را می‌توان مطرح کرد که چرا هنوز پرونده مقصران این ماجرا مفتوح است و به نتیجه نمی‌رسد؟ در ماجرای قرارداد مارک ویلموتس از سوی سازمان بازرسی 8 نفر به عنوان مقصر معرفی شدند و قرار شد پرونده آنها به دادسرا ارسال شود.
مهدی تاج به عنوان رئیس‌وقت و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان به عنوان اعضای وقت هیئت‌رئیسه که پای قرارداد ویلموتس را امضا کرده بودند، این 8 نفر هستند، اما آزادانه فعالیت می‌کنند و بهاروند نیز هنوز رئیس‌سازمان لیگ است و خبری هم از برخورد نیست.
بد نیست در ماجرای شستا نگاهی به ماجرا بیندازیم. جایی که مهدی تاج با طرح چندین باره این مسئله که دوستی دیرینه با اسحاق جهانگیری دارد، از دولت برای پرداخت دستمزد ویلموتس کمک خواست. با پیگیری مسعود سلطانی‌فر و اسحاق جهانگیری در نهایت این پول از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و از حساب بازنشستگان پرداخت شد تا هزینه سوء مدیریت تاج و دوستانش از جیب مردم برود. پس از ناتوانی فدراسیون در بازپرداخت این پول، شستا اقدام به مصادره قانونی ساختمان فدراسیون فوتبال کرد و حالا نیز خواستار پرداخت اجاره بها شده است.
جالب است اگر دستگاه قضا پرونده مقصران ماجرای ویلموتس را پیگیری نمی‌کند یا هنوز به نتیجه نرسانده، چرا مسعود سلطانی‌فر و اسحاق جهانگیری سکوت کرده‌اند و خانه به دوشی فدراسیون فوتبال را تماشا می‌کنند؟ چرا وزیر ورزش و جوانان و معاون اول رئیس‌جمهور که این دسته گل را به آب داده‌اند، هیچ صحبتی درباره اتفاقی که با مهدی تاج رقم زده‌اند، نمی‌کنند؟ انگار نه مهدی تاج و نه دوستانش که جهانگیری و اعضای هیئت‌رئیسه هستند، پاسخی ندارند. چرا هیچ‌کس به این فاجعه بزرگ مدیریتی ورود جدی نمی‌کند؟