kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

افزایش فوتی‌ها و بیماران سرپایی و بستری کرونا در هفته گذشته

 


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هفته گذشته تعداد مراجعه‌های سرپایی کرونا مثبت در کشور و موارد مثبت بستری به علت کرونا نسبت به هفته قبل‌تر افزایش داشته است.
به گزارش وبدا، سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور اظهارداشت: در هفته گذشته تعداد مراجعه‌های سرپایی کرونا مثبت در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و همچنین شاهد افزایش ۱۷ درصدی در موارد مثبت بستری به علت کرونا و افزایش ۱۰ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.
لاری افزود: میانگین بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور ۱۳-۱۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و استان‌های ایلام، یزد، کرمان، مازندران و بوشهر به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور بودند.
وی ادامه داد: همچنین میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۱3-۱2 نفر به ازای هر یک میلیون نفر است و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و بوشهر دارای بیشترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ناشی از ویروس کرونا هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با حد مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و استان‌های یزد و هرمزگان دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند.
لاری بیان داشت: ویروس جهش یافته نوع دلتا سرعت تکثیر و شیوع بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی ویروس کرونا دارد و با توجه به شیوع گسترده آن در بسیاری از نقاط کشور، لزوم پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و در صورت تداوم روند کاهشی عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، شرایط بیماری در کشور به مراتب سخت‌تر خواهد شد.
وی تأکید کرد: از همه مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که حتی در صورت تزریق واکسن کرونا نیز موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک و عدم حضور در محل‌های سربسته و پرتجمع را رعایت کنند.
افزایش فوتی‌های روزانه کرونا به 182 نفر
همچنین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از 20 تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۸۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۷۹ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۴۱ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۴۱ هزار و ۵۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سه هزار و ۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۴ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تاکنون چهار میلیون و ۹۰۷ هزار و ۵۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۱۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۵۷ هزار و ۲۵۷ دُز رسید.»