kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
هشدار مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران

آمار فوت رانندگان تاکسی به دلیل کرونا در حال افزایش است

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: متأسفانه آمار فوتی‌های کرونا میان رانندگان تاکسی افزایش یافته است و هر چه سریع‌تر باید برای واکسیناسیون این افراد فکری عاجل کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، احمد روشنی اظهارداشت: شهردار تهران سه هفته پیش نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته که درباره واکسیناسیون رانندگان حمل‌ونقل عمومی اقداماتی صورت گیرد، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و اقدامی صورت نگرفته است.
روشنی ادامه داد: تا پایان خرداد در پایتخت 425 راننده تاکسی (با پروانه و بی‌پروانه )به دلیل ابتلا به کووید19 جان باخته‌اند و از زمانی که وارد پیک پنجم شده‌ایم، میزان مرگ و میر افزایش یافته است.
وی افزود: آمار فوتی‌های کرونا مربوط به رانندگان پروانه‌دار و بی‌پروانه و رانندگانی بوده که پروانه فعالیت‌شان باطل شده و یا آن را تمدید نکرده‌اند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه رانندگان تاکسی مدافعان خدمت‌اند و وزارت بهداشت باید هر چه سریع‌تر فکری به حال واکسیناسیون این افراد کند، گفت: روزانه حدود سه تا چهار میلیون نفر در طول روز توسط رانندگان تاکسی در پایتخت جابجا می‌شوند و به هر حال تاکسی‌ها به دلیل شرایط کرونا مسافران بیشتری نسبت به مترو و اتوبوس دارند و علیرغم توجه به این موضوعات و اینکه گاهی مسافر نیم‌ساعت تا 40 دقیقه در تاکسی است و احتمال انتقال کرونا بین راننده و مسافران وجود دارد، واکسیناسیون آنها انجام نشده است.