kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

فلسطینی‌های کرانه غربی با برگزاری تظاهرات خواستار انحلال تشکیلات خودگردان شدند

صدها نفر از ساکنان شهر «رام الله» در کرانه غربی، ضمن برگزاری تظاهرات، خواستار برکناری «محمود عباس» و سرنگونی تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.



صدها نفر از ساکنان شهر رام الله در کرانه باختری دست به برگزاری تظاهرات زدند. خبرگزاری صفا گزارش داد که این تظاهرات در اعتراض به «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین و این نهاد برگزار شده است. به گزارش صفا، تظاهرات کنندگان در اعتراضات خود، خواستار برکناری عباس و سرنگونی تشکیلات خودگردان و دولت آن شدند. تظاهرکنندگان همچنین قتل «نزار بنات» فعال سیاسی و اجتماعی فلسطین را محکوم کردند و شعارهایی علیه عباس سر دادند. بنا بر این گزارش، معترضان شعارهایی سر دادند از جمله: «ملت خواستار سرنگونی رژیم است... ملت خواستار سرنگونی باندبازی هستند... تشکیلات [خودگردان] ما، انقلابیون را می‌کُشد، ما همه نزار بنات هستیم.» معترضان همچنین سیاست‌های تشکیلات خودگردان مبنی بر بازداشت و ترور سیاسی و سرکوب تظاهر‌کنندگان را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان همچنین، رفتار نامناسب نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان علیه معارضان سیاسی و همچنین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در همین ارتباط، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان پنجم تیر ماه جاری در لباس غیرنظامی، به تظاهرات شهروندان رام الله در محکومیت جنایت ترور فعال فلسطینی حمله کردند.
نزار بنات منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق‌انداختن انتخابات، قطع کند. به عقیده نزار بنات، تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فدائیان فلسطین را می‌فروشد.
از سوی دیگر، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در پی معامله تبادل اسرا در ازای غذا است. شبکه خبری العالم به نقل از الزهار گزارش داد، رژیم صهیونیستی پس از شکست در نبرد اخیر (شمشیر قدس) و عدم کسب هیچ‌گونه دستاوردی که بتواند به آن افتخار کند، با یک بحران واقعی رو‌به‌روست. وی تأکید کرد که سیاست حماس، اسیر در برابر اسیر است، نه اسیر در برابر غذا. الزهار درباره تهدیدات صهیونیست‌ها مبنی بر عملیات نظامی در نوار غزه، تصریح کرد، این رژیم، ضعیف است و برنامه خاصی ندارد و در پی استفاده از تهدیدهای توخالی است. وی همچنین گفت که صهیونیست‌ها می‌دانند که اگر تهدیدها، مثمر ثمر بود، اتفاقی که در نبرد اخیر برای آنان رخ داد، صورت نمی‌گرفت.