kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

داعش خطوط انتقال برق دیاله را قطع کرد / انهدام 160 دکل طی 7 ماه

 

منابع عراقی از حمله جدید به دکل‌های برق در استان دیاله این کشور خبر دادند و اعلام کردند که کادر تعمیرات وزارت برق به محل برای تعمیر این خطوط اعزام شده‌اند. طی 7 ماه 160 دکل در عراق منهدم شده است.
یک منبع امنیتی عراقی دیروز از انفجار دکل‌های برق خط انتقال برق مرصاد در نزدیکی حمرین در استان دیاله خبر داد. این منبع گفت، دو انفجار در نزدیکی دکل‌های انتقال برق در خط انتقال برق مرصاد رخ داد. وی افزود که کادر وزارت برق به همراه نیروهای امنیتی برای بررسی خسارت و آغاز عملیات نگهداری و آماده ‌سازی دکل‌های برق به محل اعزام شدند.
حمله به دکل‌های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت‌های زیادی برجای می‌گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می‌شود. این حملات به بحران جدیدی برای دولت عراق تبدیل شده است؛ دولتی که متعهد شده بود برای تامین کافی برق در فصل تابستان تلاش کند، فصلی که دمای هوا در آن به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.
انهدام 160 دکل در 7 ماه
وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی 7 ماه گذشته، 160 دکل برق در این کشور منفجر شده است. به گزارش العالم، در این بیانیه آمده است، از 10 ژانویه (20 دی گذشته) تا 10 ژوئیه 2021 میلادی(10 مرداد)، 160 دکل و 54 خط انتقال برق در عراق منفجر شده است. این موضوع باعث قطع برق در استان‌های شمال، غرب و شرق عراق شده است. تروریست‌ها و حامیانشان همچنان تلاش می‌کنند تا زندگی در عراق را دچار مشکل و دشواری کنند و بعد از آنکه موفق نشدند در مقابل ارتش عراق قد علم کنند اکنون رویکرد هدف قرار‌دادن دکل‌های برق را در دستور کار خود قرار‌دادند.
چند روز پیش خبرهایی نیز از دخالت داشتن رژیم آل‌سعود در تخریب دکل‌های انتقال برق در رسانه‌های عراقی منتشر شده بود.
البته این رژیم با حمایت از جریان‌های سلفی-تکفیری چون داعش در تمام جنایات آن سهیم است.
اظهارات مقتدا صدر
خبر دیگر از عراق آن‌که، «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق سخنانی را درخصوص حملات راکتی به منطقه سبز این کشور مطرح کرد.
وی گفت: کسانی که به بمباران فرودگاه‌ها و منطقه سبز اقدام می‌کنند، بیشترین نفع را از حضور اشغالگران در کشور می‌برند.
بر اساس این گزارش، وی گفت: اگر ما منطقه سبز را برای آزاد‌سازی فلان زندانی محاصره می‌کردیم، یا اگر به بمباران فرودگاه‌های بغداد و اربیل و برخی از مقرهای سیاسی اقدام کرده بودیم، اشغالگران ادعای پیامبری می‌کردند و ما را تروریست می‌خواندند و جنگنده‌ها و‌تانک‌هایشان را علیه ما بسیج
می‌کردند.
مقتدا صدر در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بمباران فرودگاه اربیل نه تنها باعث عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از کشور نشده است بلکه اقداماتی از این دست نتیجه‌ای به جز افزایش ۴ هزار نفری نظامیان اشغالگر در پی نداشته است.