kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
حسرت ادامه‌دار انگلیسی‌ها

استقبال باشکوه از قهرمانان ایتالیا؛ جام به رم رفت

 

تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از قهرمانی در یورو 2020 و فتح این جام برای دومین بار در تاریخ خود، صبح دیروز به رم بازگشت و مورد استقبال شدید هواداران ایتالیایی قرار گرفت.
بازیکنان ایتالیا بامداد دیروز پس از پیروزی دراماتیک برابر انگلیس در فینال یورو 2020 در ضربات پنالتی به ایتالیا بازگشتند. ایتالیا در این بازی اما خیلی زود و در دقیقه 2 دروازه خود را در ورزشگاه ومبلی لندن باز شده دید! در همان دقایق ابتدایی بازی ضد حمله بازیکنان انگلیس با ارسال کیه‌ران تریپیر به روی دروازه همراه شد و لوک شاو با یک ضربه والی دروازه ایتالیا را باز کرد تا نتیجه یک بر صفر شود. اما لئوناردو بونوچی در نیمه دوم مسابقه موفق شد کار را به تساوی بکشد تا ضربات پنالتی سرنوشت قهرمان یورو را مشخص کند. دوناروما در ضربات پنالتی درخشان ظاهر شد و توانست دو پنالتی بازیکنان انگلیس را بگیرد. مارکوس راشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا بازیکنانی بودند که نتوانستند پنالتی‌های خود را برابر ایتالیا تبدیل به گل کنند تا آتزوری با فتح جام در ومبلی بلافاصله به ایتالیا باز گردد و این قهرمانی را جشن بگیرد.
انگلیس حسرت به دل ماند
به این ترتیب ایتالیا برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان یورو شد. آخرین قهرمانی این تیم در سال 1968 رقم خورده بود. ایتالیایی‌ها در حالی این قهرمانی را کسب کردند که در سه حضور قبلی‌شان در فینال‌های یورو ناکام بودند. آخرین حضور این تیم در فینال یورو سال 2012 بود که مغلوب اسپانیا شد.
در سمت مقابل اما حسرت انگلیس برای فتح جام ملت‌های اروپا ادامه پیدا کرد تا انتظار این تیم برای کسب یک جام بزرگ یک سال دیگر (تا جام جهانی 2022 قطر) ادامه پیدا کند، انتظاری که از سال 1966 با ثبت تنها قهرمانی این تیم در جام جهانی 1966 آغاز شده بود. انگلیس در حالی در خانه ناکام ماند که در مصاف قبلی‌اش با ایتالیا در یورو که به ضربات پنالتی‌ها کشیده شده بود (یورو2012) نیز مغلوب آتزوری شد. در آن سال اما ایتالیایی‌ها در فینال مغلوب اسپانیا شدند و دست‌شان به جام نرسید.
حملات نژادپرستانه به سه ستاره انگلیس
پس از اینکه جیدون سانچو، مارکوس راشفورد و بوکایو ساکا موفق نشدند پنالتی‌های خود را در فینال یورو برای انگلیس تبدیل به گل کنند، هر سه مورد حملات آنلاین نژادپرستان قرار گرفتند. زامبی‌های نژادپرست انگلیسی بوکایو ساکا، مارکوس راشفورد و جیدون سانچو را با کامنت‌ها و پیام‌های نفرت‌انگیز و وحشتناک در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله قرار‌دادند. کامنت‌های وحشتناک و نفرت‌انگیزی که این بازیکنان دریافت کرده‌اند موجب شده تا اتحادیه فوتبال انگلیس در بیانیه هواداران نژادپرست انگلیسی را محکوم کرده و بگوید که تیم ملی انگلیس نیازی به این هواداران ندارد. همچنین پلیس انگلیس نیز تایید کرده که در حال تحقیق درباره کامنت‌گذاران نژادپرست است.
پلیس متروپولیتن نیز تایید کرد که در مورد این آزارهای آنلاین تحقیق خواهد کرد و گفت: «ما از تعدادی از اظهارات توهین‌آمیز و نژادپرستانه در رسانه‌های اجتماعی خطاب به فوتبالیست‌ها پس از فینال یورو 2020، مطلع هستیم.این آزارها کاملا غیرقابل قبول هستند، تحمل نخواهند شد و مورد تحقیق و بررسی قرار خواهند گرفت.
این در حالی است که بازیکنان انگلیس در حمایت از فعالیت‌های ضد نژادپرستانه در طول مسابقات یورو پیش از آغاز هر مسابقه زانو زدند؛ حرکتی که انتقادات فراوانی را از سوی هواداران انگلیسی به دنبال داشت و در عین ناباوری بخشی از این هواداران بازیکنان تیم ملی انگلیس را هنگام زانو زدن هو می‌کردند.اتحادیه فوتبال انگلیس و بازیکنان تیم ملی این کشور نیز به نوبه خود به این هو شدن‌ها از سکوها حمله کرده و گفتند که اقدامات این تماشاگران دقیقاً همان دلیلی است که باعث می‌شود تیم برای موضع‌گیری در برابر نژادپرستی احساس نیاز کند.
تاریخ‌‌سازی دروازه‌بان ایتالیا
جیان‌لوئیجی دوناروما، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال ایتالیا که با مهار دو پنالتی از سه پنالتی از دست رفته انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ و درخشش در کل جام باعث قهرمانی آتزوری در این رقابت‌ها شد، به عنوان بهترین بازیکن یورو ۲۰۲۰ انتخاب شد. این نخستین بار است که یک دروازه‌بان این جایزه را دریافت می‌کند.
رونالدو آقای گل جام شانزدهم
کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال در پایان مسابقات یورو ۲۰۲۰ عنوان آقای گلی مسابقات را به خود اختصاص داد.رقابت‌های یورو 2020 سرانجام پس از برگزاری 51 مسابقه با قهرمانی تیم ملی ایتالیا به پایان رسید. در پایان این مسابقات، کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال با 5 گل‌زده به عنوان بهترین گلزن مسابقات انتخاب شد؛ این در حالی است که رونالدو همراه با پاتریک شیک مهاجم تیم ملی جمهوری چک به طور مشترک موفق به زدن 5 گل شده بودند اما مهاجم صاحب‌نام پرتغالی با توجه به قوانین مسابقات و دادن یک پاس گل در جریان مسابقات بالاتر از مهاجم تیم بایرلورکوزن به عنوان آقای گل مسابقات انتخاب شد. ملاک برای جدول گلزنان، آمار گل زده است و در صورتی که بازیکنان در این موضوع با هم برابر باشند، تعداد پاس گل و پس از آن نیز میانگین گلزنی آنها به نسبت دقایق حضورشان در زمین مورد محاسبه قرار می‌گیرد.