500 هزار شکایت از شبکه سلطنتی بیبیسی فقط طی یکسال
«بیبیسی» یا «بنگاه خبر پراکنی بریتانیا» تحت یک منشور سلطنتی تأسیس شد و تحت توافقش با وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش دولت انگلیس فعالیت میکند؛ اما این رسانه همواره مدعی «بیطرفی» و «کار حرفه ای» بوده و همواره نیز از این منظر مورد نقد جدی بوده است.
این رسانه انگلیسی ۴۶۲ هزار و ۲۵۵ شکایت در سال ۲۰۲۰/۲۰۲۱ دریافت کرده که به اعتراف خود آن افزایشی ۹۳ هزار و ۸۷۸ موردی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان میدهد. خشم عمومی از رویه جانبدارانه شبکه، میزان شکایات را در مقایسه با سال 2018/2019 که ۲۱۸ هزار و ۲۵۳ مورد بوده، افزایش داده است.
«ایانهارگریوز» رئیسکمیته دستورالعملها و استانداردهای تحریریه بیبیسی درخصوص این افزایش گفت، حجم شکایات نگرانکننده است. در این سال مالی شاهد افزایش شدید دیگری در تعداد شکایتهایی که دریافت شده، هستیم.
این ارقام و پیامدهای آن همچنین توسط «آفکام» سازمان ناظر رسانهای انگلیس منعکس شده بود که روز جمعه اعلام کرد تعداد بیسابقهای شکایت را در سال گذشته، ۱۴۲ هزار و ۶۶۰ مورد در مقایسه با ۳۵ هزار و ۵۴۵ مورد سال قبل آن دریافت کرده است. آفکام اعلام کرد دریافت این حجم قابل توجه شکایت درباره رسانههای خاصی «غیرعادی» است.