kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
با اجرای طرح کاداستر صورت گرفت

صدور سند تک‌برگ برای 60 میلیون هکتار از اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: برای ۶۰ میلیون هکتار از اراضی ملی در اجرای طرح کاداستر سند تک برگی صادر شده است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، علینقی حیدریان در راستای نهضت اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی خبر داد: 85 درصد اراضی موجود در کشور و 80 درصد اراضی استان تهران، منابع ملی است که قبل از سال 99 سالانه 9 هزار متر از اراضی استان تهران
کاداستر می‌شد.
وی افزود: در سال 99 و با اتفاق خوبی که در تخصیص بودجه به کاداستر رخ داد این روند سرعت گرفت و با افزایش هماهنگی بین دستگاه‌ها و نوسازی و به‌روز رسانی زیرساخت‌ها و تهیه GPS‌های حرفه‌ای و... در سال 99 کاداستر 496 هزار هکتار از اراضی استان تهران تثبیت شد و تقریبا حدود نیمی از اراضی استان کاداستر شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تصریح کرد: این روند افزایشی در کل کشور اتفاق افتاده است به طوری که تا پایان شهریور 1400 در شش تا هفت استان کشور جشن پایان کاداستر برگزار خواهد شد و در تهران نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1400 کاداستر اراضی، پایان یابد.
حیدریان با بیان اینکه در شمیرانات نیز از مجموع 118 هزار هکتار اراضی موجود در این شهر برای 49 هزار هکتار از اراضی کاداستر وسند تک‌برگی صادر شده است افزود: در شهر دماوند هم با توجه به ارزش زمین و تصرفات برای 34 درصد اراضی کاداستر انجام شده است. شهرستان‌های شمال شرقی تهران مانند شمیرانات، دماوند، فیروزکوه و پردیس در اولویت اتمام کاداستر هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به اتمام برسد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: دو سامانه 1504 و 139 آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های مردمی در زمینه تخریب، تصرف اراضی ملی است و ارسال سریع گزارش‌های مردمی سهم زیادی در جلوگیری از تعدی به اراضی ملی دارد. کاداستر اراضی ملی و دولتی و تهیه نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت استاندارد موجب جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و زمین خواری می‌شود. حیدریان درباره نتیجه طرح کاداستر تاکنون، تصریح کرد: ۶۰ میلیون هکتار از 134 میلیون هکتار اراضی ملی کل کشور،
در اجرای طرح کاداستر، تثبیت و برای این اراضی سند تک‌برگی صادر شده است.