kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
یادی از شهید سیدعلی حسینی

آرزوی شهادت با ذکر یاحسین(ع) (حدیث دشت عشق)



شهید سیدعلی حسینی فرزند شهید سید حسین حسینی است که در یکم اسفند سال 1342 دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان ادامه داد، به دلیل فقر خانواده مجبور بود درس را رها و کار کند، از بنایی و نقاشی ساختمان شروع کرد و بعد در یک جوشکاری مشغول شد و پس از مدتی با خرید موتورجوش خودش کار انجام می‌داد.مشکل‌گشای فامیل و اهل محل بود و با وجود مشکلاتی که داشت سنگ صبور دیگران هم شده بود. در آبان سال 1358 در سپاه پاسداران پذیرفته شد و دوره نظامی و آموزش‌های لازم را فرا گرفت و پس از آن در مرز به خدمت پرداخت.
با آغاز جنگ تحمیلی به همراه مدافعان خرمشهر به دفاع از خاک وطن پرداخت، سرانجام در تاریخ دهم مهرماه سال 1359 در سن 17 سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای خرمشهر آرام گرفت.
شهید سید‌علی حسینی در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «دوست دارم آن هنگام كه در خون خویش دست و پا می‌زنم ذكر لبم یا حسین باشد و سرم بر دامان مادرم فاطمه(س) باشد. راهی را كه من و دوستانم می‌رویم راه حسین بن علی(ع) است، راه خمینی‌ كبیر است. اگر خواهان شفاعت علی(ع) و فاطمه(س) هستید به ولی‌امر و نایب امام زمان(عج) متوسل شوید زیرا حیات و ممات ما اعتقاد به ولایت است. آن موقع كه درک كردم ولی ‌فقیه كیست و ولایت چیست، فهمیدم كه نداشتن ایمان به ولی ‌فقیه سقوط در قعر جهنم است. خدایا مرا ببخش و بیامرز و با شهادت به دیدار خویش بپذیر.»