kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

مرگ 116 آمریکایی به‌خاطر گرما و نداشتن وسایل خنک‌کننده

یک هفته نامه آمریکایی نوشت: آخر هفته گذشته در ایالت «اورگن» آمریکا، اجساد 116 نفر که از شدت گرما فوت کرده بودند، در منازل شان پیدا شد.


موج گرما در آمریکا ده‌ها نفر را به کام مرگ کشانده است و در برخی ایالت‌ها نیز مقامات هشدار داده‌اند در صورت عدم صرفه‌جویی، مردم منتظر قطع آب و برق باشند. هفته نامه «نیوزویک» در همین رابطه، از مرگ
دست‌کم 116 نفر در ایالت اورگن آمریکا به دلیل شدت گرما خبر داد. به گفته مقامات، اغلب خانه‌هایی که ساکنانش جان باخته‌اند، دستگاه خنک‌کننده یا پنکه نداشته‌اند.طبق گفته فرماندار اورگن، مقامات دولتی به مردم در مورد گرما هشدار داده بودند. در کشور کانادا نیز گرمای شدید باعث کشته شدن دست‌کم 719 نفر طی روزهای اخیر شده است!
مقامات انرژی و آب ایالت کالیفرنیا نیز با اعلام «وضعیت فوق‌العاده»، از مردم خواسته‌اند در مصرف آب و برق، حداقل 15 درصد صرفه‌جویی کنند در غیر این صورت، باید منتظر قطعی گسترده آب و برق باشند. مسئولان انرژی کالیفرنیا در بیانیه‌ خود، اعلام کردند: «کمبود برق در کالیفرنیا در پی گرمای بی‌سابقه در تابستان امسال و خشکسالی‌های چند سال اخیر در این ایالت، به حالت هشدار رسیده است و اگر مردم صرفه‌جویی نکنند، باید منتظر خاموشی‌های گسترده باشند».
در این بیانیه همچنین آمده است: «مردم باید مصرف برق بین ساعت‌های 4 بعد از ظهر تا ۹ شب که اوج مصرف انرژی محسوب می‌شود، را تا حد ممکن کاهش دهند و اگر مردم همراهی نکنند، شبکه برق رسانی و اپراتور‌های تولید انرژی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد و مجبور به اجرای طرح قطعی برق در مناطق مختلف خواهیم شد».
بر اساس این گزارش، با وجود اینکه اپراتور‌های مختلف در آمریکا پیش از شروع تابستان، وعده تامین حداکثری انرژی در ایالت‌هایی چون کالیفرنیا را داده بودند، ولی با افزایش بی‌سابقه گرما، سیستم برق رسانی در این مناطق با مشکلات جدی مواجه شده است.