kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

آکسفام: هر دقیقه 11 نفر بر اثر گرسنگی در جهان می‌میرند

 

«سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی» (آکسفام) طی گزارشی، اعلام کرد که گرسنگی در هر دقیقه، جان ۱۱ نفر را در جهان می‌گیرد.
در دنیای مدرن امروز حدود 94 درصد ثروت دنیا در تملک تنها حدود ۲۰ درصد جمعیت جهان است و ۸۰ درصد باقیمانده، تنها ۶ درصد ثروت را دراختیار دارند. وقتی توزیع ثروت در جهان این‌گونه ناعادلانه است و پول غذای بخش عمده‌ای از مردمِ کشورهایِ فقیرِ، خرجِ توسعه تسلیحات کشتار جمعیِ کشورهای غربی و وابستگان به آنها می‌شود، خبر مرگ انسان‌ها از گرسنگی، عجیب نیست.
به گزارش ایسنا، سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی آکسفام مستقر در لندن، طی گزارشی اعلام کرد که در هر دقیقه، ۱۱ نفر در سراسر جهان از گرسنگی می‌میرند و بلایایی مثل قحطی، در سال ۲۰۲۰ شش برابر قبل شده است. این سازمان در گزارش خود، با عنوان «ویروس گرسنگی در حال افزایش است»، داده‌هایی را در مورد وضعیت گرسنگی جهانی منتشر کرده و افزوده است، قربانیان گرسنگی، از قربانیان ویروس کرونا‌، که به طور متوسط‌، هر دقیقه جان ​​۷ نفر را می‌گیرد، بیشتر است.
آکسام همچنین در گزارش خود تصریح کرده است که از زمان آغاز شیوع بیماریِ کرونا، هزینه‌های نظامی در مقیاس جهانی، ۵۱ میلیون دلار افزایش یافته که این رقم‌،حداقل ۶ برابر بیشتر از رقم مورد نیاز سازمان ملل برای مبارزه با گرسنگی است. گزارش مذکور نیز می‌افزاید، حدود ۱۰۰ میلیون نفر در مناطق جنگ زده در معرض خطر گرسنگی هستند.
گفتنی است، آکسفام که در سال ۱۹۴۲ تأسیس شده است، یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسانی برای مبارزه با فقر و گرسنگی است. این سازمان متشکل از ۱۵ سازمان فرعی در ۹۸ کشور می‌باشد.