kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

کشته شدن 45 نفر در شمال غرب نیجریه بر اثر تیر‌اندازی بی‌هدف تروریست‌ها

 


تیراندازی بی‌هدف تروریست‌های مسلحِ موتور سوار به سمت ساکنان یک شهر در شمال غرب نیجریه، جان 45 نفر از غیر نظامیان را گرفت.
به گفته ساکنان محلی در شمال غرب نیجریه، مردم شهر کوچک «فارو» هدف تیر‌اندازی کور تروریست‌های مسلح قرار گرفتند و 45 تن از آنها کشته شدند. یکی از شاهدان درخصوص این حمله گفت: راهزنان مسلح، سوار بر بیش از ۱۰۰ موتور، حدود ساعت ۱۲ ظهر به شهر فارو حمله و به صورت پراکنده، به سمت مردم تیراندازی کردند.
حملات مسلحانه، قتل و آدم‌ربایی جمعی برای باج خواهی، به خصوص ربودن دانش‌آموزان، در نیجریه به امری عادی تبدیل شده است. منطقه شمال غرب نیجریه، به محلی برای جولان گروه‌های افراطی و سوء‌استفاده از نبود کنترل حکومت مرکزی برای دامن زدن به شورش تبدیل شده است. این کشور آفریقایی همچنین، ۱۲ سال است که درگیر جنگ با تروریست‌های «بوکوحرام» و شاخه غرب آفریقایِ داعش است.
گفتنی است، بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیت‌های تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰ هزار نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون تَن نیز بی‌خانمان شده‌اند.
خبر دیگر از قاره سیاه اینکه، منابع سومالیایی از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در موگادیشو پایتخت سومالی، و کشته شدن 4 نفر و جراحت حداقل هفت تن دیگر خبر دادند.