kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

برای رئیس‌جمهور منتخب دعا کنیم
سیدمحمد حسینی: «مراجع عظام تقلید تعابیر بلندی درباره آقای ‎رئیسی به کار بردند مثل: متواضع، خدوم، دلسوز، طرفدار عدالت، ضد فساد و ناکارآمدی، با همت، شجاعت، تدبیر، آماده برای اصلاح نابسامانی‌ها و مرد این کار. دعا کنیم خداوند برای حل مشکلات جامعه، بر توان و توفیق ‎رئیس‌جمهور منتخب بیفزاید.»
خشکسا لی
سید با انتشار این تصویر نوشت: «رودخانه ماشکید روستای گرسامان مهرستان سیستان وبلوچستان، دو روز پیش جاری بود، به علت گرمای هوا و خشکسالی ردی از آب هم نیست.»
وقتی رانت حذف می‌شود
محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا: «رشد ۲۶ درصدی تناژ تولید، ۶۷ درصدی درآمدهای تلفیقی و بیش از دو برابر شدن سود خالص تلفیق گروه سیمانی شستا غرورآفرین است؛ اما هیچ چیز به‌اندازه حذف رانت چند هزار میلیارد تومانی دلال‌ها به واسطه استقرار سامانه سیمان یاب و عرضه سیمان در بورس کالا لذت‌بخش نیست.»
این عدالت نیست
محمد مالی با انتشار این تصویر نوشت: «سهم کودکان جفیر از زندگی، شادی در کنار‌تانکرهای آب است. در حالی که میدان نفتی جفیر روزی ۷میلیون فوت مکعب گاز و ۵۰هزار بشکه تولید نفت دارد و ذخیره درجای نفت در آن، ۲میلیارد بشکه برآورد شده. حتی درآمد یک روز تولید نفت و گاز این منطقه را هم برای خودشان هزینه نکردیم! این عدالت نیست.»
قابل توجه زیباکلام
دانیال معمار: «اکسیمتر را بعد کرونا زیاد دیده‌ایم. برخی حتی با کلی هزینه، آن را برای استفاده شخصی خریدند به آقای زیباکلام بگویید که این دستگاه پیچیده ‌اندازه‌گیری اکسیژن خون کاملا وارداتی بود، اما جوانان یک تیم دانش‌بنیان کشورمان بالاخره اکسیمتر ایرانی را به عنوان اولین کشور در خاورمیانه ساختند.»
بازهم خیانت خائنان به وطن
پویان فخرایی: «‏۳۰ خائن به نخست‌وزیر جدید اسرائیل نامه نوشتند، تا نفتالی‌بنت رو تشویق به ادامه ترورها و خرابکاری‌ها در ایران بکنند. اسامی تقریبا همان‌هایی هستند که قبلا به ترامپ نامه نوشته بودند تا جنایت علیه بشریت تحت عنوان تحریم را توجیه بکنند. خیانت به آب‌وخاک ایران بخشی از وجودشان شده.»
قبض نجومی دردسرساز شد
علی کریمی(فوتبالیست بازنشسته) با انتقاد از اوضاع برق، قبض برق خود را منتشر کرد و نوشت: «با این اوضاع برق با یک روز تاخیر پرداخت، اخطار قطع. فقط خدا باید به داد ما برسه». اما کاربران فضای مجازی با مشاهده مبلغ قبض (چهار میلیون و ششصد و سی هزار تومان) واکنش‌های جالبی نشان دادند:
‏ سؤال: علی کریمی چی تو خونش روشن میکنه که ۰۰۰/۶۳۰/۴ تومن قبض برقش میاد؟!
‏ پول قبض برق کااااخ علی‌کریمی حقوق دو ماه یه کارگره، (۴میلیون و ۶۰۰ هزار) بعد شاکی هم هست که چرا بهش اخطار قطعی برق دادن.
‏ منم اگه قبض برق خونه‌مون ۴ میلیون بیاد و خیلی راحت بتونم پرداختش کنم، در مورد همه چی نظر میدم آقای علی کریمی.
مصطفی اسدی: «علی کریمی با استوری کردن پیامک قبض برقش باز مثل گذشته غرغر کرده! شناسه‌ قبضش رو از سامانه پرداخت قبض استعلام کردم، ماهانه میانگین ۶ هزار کیلووات‌ساعت برای خونه‌اش در خیابان... مصرف داره! این در حالیه که در روزهای زمستان ۱۳۹۹ از این هم پر مصرف‌تر بوده‌اند! با توجه به میانگین مصرف یک خانواده تهرانی، کریمی ۷۰ برابر باقی شهروندان تهرانی انرژی برق مصرف می‌کنه (هدر میده) و به بیان دیگه حداقل ۷۰ برابر یک شهروند، یارانه انرژی دریافت می‌کنه! (برابر ده دستگاه ماینر رمزارز).»