kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
وزارت انرژی کالیفرنیا هشدار داد

پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا در خطر قطعی آب و برق!

 

مقامات انرژی و آب ایالت کالیفرنیا با اعلام «وضعیت فوق‌العاده»، از مردم خواسته‌اند در مصرف آب و برق حداقل 15 درصد صرفه‌جویی کنند در غیر این صورت باید منتظر قطعی گسترده آب و برق باشند.
گرمای شدید و افراد بی‌ملاحظه، وضعیت آب و برق در کالیفرنیا، بزرگترین ایالت آمریکا را بحرانی کرده است. مسئولان انرژی کالیفرنیا در همین زمینه ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «کمبود برق در کالیفرنیا در پی گرمای هوای بی‌سابقه در تابستان امسال و خشکسالی‌های چند سال اخیر در این ایالت به حالت هشدار رسیده است و اگر مردم صرفه‌جویی نکنند باید منتظر خاموشی‌های گسترده باشند».
در این بیانیه همچنین آمده: «مردم باید مصرف برق بین ساعت‌های
۴ بعد از ظهر تا ۹ شب که اوج مصرف انرژی محسوب می‌شود را تا حد ممکن کاهش دهند و اگر مردم همراهی نکنند شبکه برق رسانی و اپراتور‌های تولید انرژی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و مجبور به اجرای طرح قطعی برق در مناطق مختلف خواهیم شد». بر اساس این گزارش با وجود اینکه اپراتور‌های مختلف در آمریکا پیش از شروع تابستان وعده تامین حداکثری انرژی در ایالت‌هایی چون کالیفرنیا را داده بودند، ولی با افزایش بی‌سابقه گرما، سیستم برق رسانی در این مناطق با مشکلات جدی مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما موج گرما از نخستین روز‌های آغازین تابستان، بخش‌های وسیعی از کانادا و آمریکا را دربر گرفته است. شبکه‌های برق رسانی در ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس با اختلالات جدی مواجه شده و قیمت برق در مقایسه با سال‌های گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است. مسئولان آب کالیفرنیا همچنین در روز‌های اخیر و در پی گسترش و تداوم موج خشکسالی در چند سال گذشته به ویژه در این ایالت از مردم خواسته‌اند تا ۱۵ درصد در مصرف آب خود صرفه‌جویی کنند. آنان هشدار دادند منابع آبی در حال خشک شدن هستند و در صورت همراهی نکردن مردم قطعی آب حتمی است.