kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
آلمان

جریمه شرکت خودروساز آمریکایی

 


آژانس حفاظت از محیط زیست آلمان از جریمه ۱۲ میلیون یورویی (معادل ۱۴.۵ میلیون دلار) کمپانی تسلا خبر داده‌ است.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما، شرکت خودرو‌سازی آمریکایی به علت تخلف در آلمان در انتظار جریمه است. شرکت آمریکایی «تسلا» در حال احداث بزرگترین شعبه اروپایی خود در پایتخت آلمان است که به گفته رسانه‌ها دچار تخلف محیط زیستی شده است. رسانه‌ها می‌گویند این شرکت با هدف ذخیره‌‌سازی محلول‌های مختلف، سه مخزن را به صورت غیر مجاز احداث کرده است. اداره حفاظت از محیط زیست در ایالت براندنبورگ در حال بررسی اثرات ضد زیست محیطی این اقدام تسلا است. شرکت خودرو‌سازی تسلا در حال ساخت بزرگترین کارخانه اروپایی خود برای تولید خودرو‌های برقی در حومه برلین است.
آژانس حفاظت از محیط زیست آلمان که به اختصار با عنوان UBA شناخته می‌شود، از قصد خود برای جریمه ۱۲ میلیون یورویی (معادل ۱۴.۵ میلیون دلار) کمپانی تسلا خبر داده‌است. علت این امر، عدم همخوانی روش‌ها و اقداماتی که تسلا در راستای بازیافت باتری‌ها انجام می‌دهد، با قوانین داخلی آلمان اعلام شده است.
در حال حاضر تسلا نسبت به تصمیم آژانس حفاظت از محیط زیست آلمان اعتراض کرده و هنوز مشخص نیست رقم نهایی جریمه چه مقدار خواهد بود. به غیر از این مسئله، خودروساز کالیفرنیایی با مشکلات دیگری رو‌به‌رو شده و احتمال می‌رود دولت آلمان جرایم بیشتری برای آن در نظر بگیرد.