kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
گمرک:

مرزهای دوغارون و ماهیرود فعلا بسته است

 

سخنگوی گمرک گفت: به‌دلیل تحولات افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سید روح الله لطیفی درباره وضعیت مرزهای تجاری ایران و افغانستان، اظهار کرد: از عصر پنج‌شنبه (۱۷ تیرماه) و متأثر از تحولات صورت گرفته در افغانستان، مرزهای دوغارون و ماهیرود، بسته شده و روند تجارت بین دو کشور در این مرزها، متوقف شده است.
وی از تجار و بازرگانان درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند اما مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان شامل این محدودیت نیست و فعال است. گفتنی است، از عصر چهارشنبه و متاثر از تحولات صورت گرفته در اسلام‌قلعه ولایت هرات در مقابل مرزهای دوغارون خراسان رضوی، ماهیرود در خراسان جنوبی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان، روند تجارت دو کشور در این مرزها، متوقف شده است. همچنین امید جهانخواه؛ ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، با‌اشاره به آخرین وضعیت فعالیت گمرکات مرزی کشور با افغانستان گفت: یکی از چالش‌های ایجاد شده بعد از تحولات مرزی در افغانستان موضوع بازگشت کامیون‌ها و کانتینرهای ایرانی متوقف در گمرک اسلام‌قلعه بود. بر این اساس از روز گذشته رایزنی‌ها برای بازگشت مرحله به مرحله کانتینرهای ایرانی آغاز شده است. وی ادامه داد: روند بازگشت تعدادی از کامیون‌های ایرانی متوقف در گمرک مذکور آغاز شده و تا دیروز، مجموعا 45 کامیون خالی وارد مرزهای کشور شد. در بین کامیونهای برگشتی به گمرک دوغارون، یک دستگاه تریلر ترکیه نیز وجود دارد و رایزنی‌ها برای خروج کامل کانتینرها و کشنده‌های کشورمان ادامه دارد.