kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
مدیر محیط زیست آب منطقه‌ای یزد:

دفع فاضلاب کشتارگاه میبد غیربهداشتی است

 

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: دفع غیربهداشتی فاضلاب کشتارگاه دام میبد و سهل‌انگاری این مجموعه، باعث ایجاد معضلات زیست‌محیطی در منطقه می‌شود.
ناهید غلام‌نژاد با ابراز تاسف از نادیده گرفتن مکاتبات و اخطارهای متعددی که از سوی این شرکت به کشتارگاه دام میبد صورت گرفته افزود: فاضلاب این کشتارگاه از طرق غیر‌بهداشتی از جمله تخلیه به قنات و حمل فاضلاب با ‌تانکر دفع
می‌شود.
وی با بیان اینکه فاضلاب کشتارگاه‌ها حاوی مواد آلی، شیمیایی و آلودگی میکروبی بالا می‌باشد اظهار داشت: قسمتی از آن از طریق کانال، وارد قنات مجاور شده و بدین وسیله فاضلاب، مسافتی طولانی بدون هیچ تصفیه‌ای انتقال پیدا کرده و سطح وسیعی از منطقه را آلوده می‌کند.
غلام‌نژاد افزود: قسمتی از این فاضلاب هم توسط ‌تانکرهای حمل فاضلاب، بارگیری و به مناطق نامعلوم منتقل می‌شود که این روش دفع نیز غیربهداشتی بوده و معضلات و تبعات زیست‌محیطی فراوانی از جمله آلودگی خاک منطقه و به تبع آن آلودگی منابع آب زیرزمینی را به دنبال خواهد داشت.
غلام‌نژاد خاطرنشان کرد: علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده هیچ اقدام یا مکاتبه‌ای از سوی کشتارگاه صورت نگرفته و ادامه این روند می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری برای محیط زیست و منابع آب زیرزمینی به همراه داشته باشد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری ارگان‌های ذی‌صلاح از جمله شهرداری، مرکز بهداشت، محیط زیست و فرمانداری شهرستان میبد با محوریت کشتارگاه، اقدامات لازم و فوری جهت اجرای سیستم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب انجام و معضل به وجود آمده در اسرع وقت رفع شود.
میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.