kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

مرکز هماهنگی همکاری‌های بین‌المللی امنیت دریایی طی روزهای آینده افتتاح می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در چابهار ضمن بازدید از ساختمان مرکز افتتاح هماهنگی همکاری‌های بین‌المللی امنیت دریایی از افتتاح این مرکز عملیاتی و اطلاعاتی طی روزهای آینده در چابهار خبر داد.


امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف ساختمان مرکز هماهنگی‌های همکاری بین‌المللی امنیت دریایی، از افتتاح این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی با حضور مقامات لشکری و کشوری در آینده نزدیک در چابهار خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، وی گفت: پایش محیط امنیتی اقیانوس هند، افزایش آگاهی‌های محیطی از طریق به‌ اشتراک گذاشتن داده‌های هواشناسی و اقیانوس‌شناسی محلی و منطقه‌ای یکی از اهداف افتتاح این مرکز است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ایجاد هماهنگی برای اقدام امنیت‌آفرین در دریاهای آزاد و هدایت رزمایش‌های مرکب دریایی در منطقه چابهار و اقیانوس هند از دیگر فعالیت‌های این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی خواهد بود.
دریادار حسین خانزادی، ایجاد محیط امن دریانوردی و مبارزه با ایجاد کانون‌های ناامنی در منطقه شمال اقیانوس هند را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: ایجاد یک شبکه کنترل فرماندهی و هوشمند در این مرکز به مقامات لشکری و کشوری کمک می‌کند تا بتواند در سوانح و بلاهای طبیعی بهترین تصمیم‌گیری را بگیرند.
بر اساس این گزارش، ریاست این مرکز برعهده فرمانده نیروی دریایی ارتش خواهد بود و مسئولانی از سایر ارگان‌ها اعم از سازمان بنادر و کشتیرانی، شیلات، نفتکش، دریابانی، نیروی انتظامی ‌و نیروی دریایی سپاه اعضای مرکز هماهنگی همکاری‌های بین‌المللی امنیت دریایی را تشکیل خواهند داد.