kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

برگزاری یک جشنواره هنری توسط تولیت امامزاده صالح(اخبار ادبی و هنری)

جشنواره بزرگ صالح از هنرمندان جوان در همه نقاط کشور حمایت می‌کند.

 


حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی تولیت امامزاده صالح و رئیس جشنواره بزرگ صالح در نشستی خبری گفت: امیدواریم با جشنواره بزرگ صالح بتوانیم حرکتی را در جهت ساخت کارهای ارزشمند دین‌مدارانه برداریم؛ در آغاز این حرکت بزرگیم که امامزاده صالح به‌عنوان قطب فرهنگی تهران نه فقط در شمال شهر تهران بلکه در تمام نقاط کشور از هنرمندان حمایت کند و برای جذب جوانان به این حرکت بزرگ، کارهای شگرف و مؤثری را به منصه ظهور برساند.
وی با‌ اشاره به امضای سند همکاری با شبکه بین‌المللی کربلا، تأکید کرد: امضای این سند همکاری باعث می‌شود کار ارزشی، الهی و معنوی ما جنبه بین‌المللی به خودش بگیرد و در سیل خروشان و سانسور خبری اربعین حسینی، ما قدم‌های ارزشمندی در انتقال این معنویت بزرگ برداریم.
جعفر ادیب نماینده شبکه بین‌المللی کربلا هم در این نشست خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که چنین سند همکاری میان ما و امامزاده صالح امضاء می‌شود و می‌توانیم شاهدِ به تصویر کشیدن بهترین لحظات و نورانی‌ترینِ اتفاقات در سرزمین کربلا باشیم و هنرمندان آستان مقدس امامزاده صالح این اتفاق بزرگ را خلق خواهند کرد. سپس رسول صانعی دبیر جشنواره بزرگ صالح به ارائه جزئیاتی پرداخت و گفت: نزدیک به 400 اثر از بهمن‌ماه سال گذشته به دست ما رسیده است.
وی تأکید کرد: قرار است این جشنواره در سه روز پنجم، ششم و هفتم مرداد در سینما آستارا، فیلم‌هایش را روی پرده نقره‌ای، اکران کند. و نهایتاً روز عید غدیر برگزیدگان این دوره از جشنواره مشخص خواهند شد؛ امیدواریم که شرایط کرونایی این اجازه را به ما بدهد، وگرنه باید به سراغ پخش آنلاین فیلم‌ها برویم که به این نکته هم اندیشیده‌ایم. صانعی همچنین افزود: این درخواست را از بدنه سینما و هنرمندان داریم حالا که این جشنواره سینمایی به راه افتاده، انتظار می‌رود برای رشد و ارتقای آن در کنار ما باشید و کمک کنید تا بتوانیم قدم‌هایمان را مؤثر و مفید برداریم. البته ناگفته نماند که برای سال آینده به اضافه شدن و حرکتِ بخش بین‌المللی این جشنواره هم فکر کرده‌ایم و امیدواریم که این فرآیند به خوبی پیش برود. البته بخشی هم به‌عنوان قاب صالح در جشنواره وجود دارد که به شکل اختصاصی درباره وجود امامزاده صالح کارهای داستانی و مستندگونه‌ای ساخته شده‌اند که به‌عنوان بخش ویژه جشنواره حضور خواهد داشت.