kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

روایتی از پدرخوانده جدید منافقین پخش می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

برنامه «از قلم افتاده» پرس‌تی‌وی به حمایت‌های مالی رژیم آل‌سعود از سازمان ‌تروریستی منافقین می‌پردازد.


برنامه «از قلم افتاده» با استناد به مقاله‌ای که در سال 2018 منتشر شده است به حمایت‌های همه‌جانبه و به‌خصوص مالی عربستان سعودی از گروهک منافقین می‌پردازد، اهدای سه بسته شمش طلا و چهار چمدان ساعت رولکس از طرف سعودی‌ها به سازمان منافقین بخشی از این کمک‌هاست که در این برنامه مطرح می‌شود، این محموله طلا و سایر کالاهای ارزشمند بعدا در بازارهای سیاه امان پایتخت اردن از طریق تجار مرتبط با عربستان سعودی فروخته شد و پول به‌حساب‌های خارج از کشور مرتبط با سازمان منافقین رفت.
این برنامه به تهیه‌کنندگی مهدی عرب همچنین از حضور پررنگ مقامات سعودی در گردهمایی‌های سالانه سازمان منافقین سخن می‌گوید، به‌عنوان مثال ‌ترکی‌الفیصل رئیس اطلاعات سابق سعودی در تجمعات این گروهک در پاریس در سال 2016 و 2017 سخنرانی کرد و باعث شد اتهاماتی را از طرف تهران برای حمایت ریاض از ‌تروریسم وارد شود.
برنامه «از قلم افتاده» در عین حال نگاهی دارد به سوابق سازمان منافقین و جنایت‌های ‌تروریستی اعضای این سازمان به‌خصوص در جنگ هشت ساله ایران و عراق. برنامه «از قلم افتاده» امروز پنج‌شنبه ۱۷ تیر ساعت 16:20 به وقت تهران از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود، بازپخش این برنامه نیز روز جمعه ساعت 05:00 و 00:00، روز شنبه ساعت 08:20 و یکشنبه ساعت 14:00 و 21:20 خواهد بود.