kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
رئیس‌پلیس فتای پایتخت خبر داد

دستگیری سلطان فروش داروهای کمیاب در فضای مجازی

 

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک کانال تلگرامی با تعداد ۳۵ هزار دنبال‌کننده شناسایی شد که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌نمود.
گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتای پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از ۱۷ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد.
رئیس‌پلیس فتای پایتخت بیان داشت: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما با مشاهده مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس بزه انتسابی را پذیرفت و به جرم خود اقرار کرد.
وی ادامه داد: پلیس فتا با رصدهای مستمر و شبانه‌روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.
گودرزی با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود. همچنین کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک، به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.