kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

حمله به بخش نظامی سفارت آمریکا در عراق با 4 فروند پهپاد انتحاری

 

مقاومت عراق در ادامۀ حملات علیه نظامیان اشغالگر، بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد را با چهار فروند پهپاد انتحاری، هدف قرار ‌دادند.
مقاومت عراق با چهار فروند پهپاد انتحاری، بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد را هدف قرار ‌داد. به گزارش فارس، رسانه‌های عراقی گزارش دادند، در پی این حمله، سامانه‌های ضدهوایی آمریکا فعال شد. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد، به دنبال این حمله، آژیرهای هشدار سفارت آمریکا در منطقه سبز به صدا درآمدند.
صابرین‌نیوز افزود، چهار گلولۀ 20 میلیمتری از داخل سفارت آمریکا به سمت آسمان محله «الکراده» بغداد شلیک شد.
این کانال تلگرامی درخصوص چگونگی برخورد پهپادها به بخش نظامی سفارت نیز گفت: ضربه مستقیم و دقیق بود. نیروهای آمریکایی بخش نظامی داخل سفارت آمریکا را تعطیل کردند. این منبع محلی درباره تصاویر منتشرشده از شلیک بی‌هدف سامانه‌های ضدهوایی سفارتخانه آمریکا نیز نوشت: همان طور که در ویدئو پیداست، سیستم پدافند هوایی آمریکا به‌صورت تصادفی و بدون هدف، شلیک می‌کند.
این رسانه عراقی دقایقی بعد گزارش داد که حمله مذکور، با استفاده از چهار فروند پهپاد انفجاری انجام شده است. یک منبع امنیتی عراقی نیز به شبکه الجزیره گفت: سامانه‌های ضدهوایی سفارت آمریکا در بغداد، یک پهپاد را که سعی داشت نزدیک شود، هدف قرار ‌دادند.
بر اساس این گزارش‌ها، شاهدان می‌گویند که وقوع حداقل یک انفجار را در بخش جنوبی سفارت آمریکا مشاهده کرده‌اند. بعد از این حمله، هلی‌کوپترهای نظامی آمریکا برفراز سفارت به پرواز درآمدند.
این در حالی است که عصر دوشنبه نیز پایگاه آمریکایی
«عین الاسد» در استان الانبار عراق، با هشت راکت، هدف قرار گرفت.
از عراق همچنین خبر رسید که کاروان‌های لجستیک آمریکا طی 48 ساعت گذشته، در استان‌های بغداد، ذی قار و دیوانیه هدف انفجار بمب قرار گرفتند.
خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داد، سه بمب در مسیر کاروان خودروهای لجستیکی آمریکا در استان الانبار منفجر شد و به جراحت راننده یکی از خودروها انجامید.
خبر دیگر اینکه، «أبو آلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سید الشهدای عراق، آمریکا را به حملات جدید تهدید کرد.