kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

شمار فوتی‌های کرونا در جهان از مرز 4 میلیون نفرگذشت

 

سرویس خارجی-
داده‌های آماری نشان می‌دهد که شمار فوتی‌های کرونا در سراسر جهان از مرز 4 میلیون نفر عبور کرده و این در حالی است که به گفته مسئولان سازمان جهانی بهداشت شمار واقعی فوتی‌ها سه برابر آمارهای رسمی است.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز از مرز 185 میلیون نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است. وضعیت شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان به شدت رو به وخامت می‌رود و دولت‌ها در صدد اعمال محدودیت‌های مجدد مرتبط با شیوع این ویروس پیچیده هستند. در همین رابطه اطلاعات دولتی انگلیس نشان می‌‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» طی یک هفته اخیر در انگلیس، افزایش ۵۳ درصدی داشته است طوری که بر اساس داده‌های اداره ملی آمار انگلیس، روز دوشنبه بیش از ۲۷ هزار و 300 مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۵۳ درصدی از تاریخ ۲۹ ژوئن تا ۵ جولای(8 تا 14تیر) است.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس در پی شیوع سویه دلتای آن در حالی است که در این کشور تاکنون حدود ۴۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده و حدود ۳۳ میلیون ۷۳۰ هزار انگلیسی نیز دُز دوم آن را تزریق کرده‌اند.
اثر بخشی پایین فایزر
داده‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز نشان می‌دهد اثربخشی واکسن فایزر بر روی جمعیت ساکنان فلسطین اشغالی تنها ۶۴ درصد بوده است. روزنامه جروزالم‌پست در این باره نوشته «وزارت بهداشت اسرائیل بر اساس اطلاعاتی که ماه پیش گردآوری کرده گزارش داد اثربخشی واکسن فایزر در پیشگیری از عفونت به کرونا تنها ۶۴ درصد بوده است». رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود با اجرای قوانین سخت‌گیرانه و واکسیناسیون عمومی موفق به کنترل بیماری همه‌گیر کرونا شده از هفته گذشته با موج جدید این بیماری مواجه شده و استفاده مجدد از ماسک را الزامی کرده است.
مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اخیرا گفته بود ۹۰ درصد از شیوع جدید کرونا از نوع «دلتا» بوده، نیمی از افراد آلوده به کرونا کودک هستند و یک سوم افراد آلوده، قبلا با واکسن فایزر واکسینه شده‌ بودند. جروزالم پست نیز نوشته: «اسرائیلی‌های واکسینه شده ممکن است به دلیل  شیوع گونه دلتا نیاز به قرنطینه داشته باشند». رژیم صهیونیستی به مقامات بهداشتی اختیار داده تا هر کسی را که به احتمال زیاد در معرض یک نوع خاص عفونی کووید ۱۹ قرار گرفته قرنطینه کند، حتی اگر قبلاً واکسینه شده باشند یا با مصونیت احتمالی از بیماری بهبود یافته باشند. این تصمیم در پی هشدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد شیوع جدید ناشی از نوع دلتا گرفته شده است.
به مردم ونزوئلا واکسن نمی‌دهیم!
خبر دیگر کرونایی اینکه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، سازمان جهانی بهداشت را به کارشکنی در ارسال به موقع واکسن کرونا علیرغم دریافت پول آن متهم کرد.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «تله سور» مادورو با انتقاد شدید از کوواکس(نوآوری جهانی با هدف دسترسی به واکسن‌های کووید-۱۹ به رهبری اتحادیه جهانی واکسن و سازمان جهانی بهداشت) گفت که اگر سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های از قبل خریداری شده برای مردم ونزوئلا را تحویل ندهد، دولت ونزوئلا درخواست بازپرداخت وجوهی را خواهد داد که هشت هفته پیش واریز شده است: «سازمان جهانی بهداشت پول ونزوئلا را مسدود کرده است. اگر آنها نتوانند پول ما را پس دهند، ما در خرید میلیون‌ها واکسن از منابع دیگر سرمایه‌گذاری خواهیم کرد تا به جلو حرکت کنیم».