kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

کتاب برش‌هایی از خاطرات آیت‌الله مصباح یزدی چاپ دومی ‌شد(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «ذوالشهادتین امام؛ برش‌هایی از خاطرات و اسناد مبارزات حضرت آیت‌الله مصباح یزدی» اثر محمدحسن روزی‌طلب به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی ‌به چاپ دوم رسیده است.


این‌کتاب به دغدغه‌های علمی ‌آیت‌الله مصباح یزدی از ابتدای طلبگی تا همنشینی با امام خمینی(ره)، فعالیت‌های علمی‌ فرهنگی پس از انقلاب و مواجهه ایشان با جریان‌های روشنفکری دوران انقلاب می‌پردازد و زوایای کمتر شناخته‌شده‌ از وجوه شخصیتی و‌ تراز علمی ‌این ‌شخصیت از تبادل علمی ‌و اعزام طلبه به دانشگاه مک گیل کانادا تا ایراد سخنرانی فلسفی در دانشگاه‌ هامبورگ را شامل می‌شود.
کتاب «ذوالشهادتین امام» در ۹ فصل به بازخوانی وقایعی از زندگی آیت‌الله مصباح یزدی(ره) از سال‌های کودکی تا سال ۱۳۶۸ می‌پردازد. بخش عمده کتاب به دغدغه‌های علمی ‌آیت‌الله از اوان طلبگی تا مجالست با امام و مواجهه با جریان‌های غالب روشنفکری آن زمان و عمده فعالیت‌های علمی‌ - فرهنگی بعد انقلاب وی مانند مواجهه ایشان با طرفداران علی شریعتی و نقد آرای عبدالکریم سروش‌ اشاره می‌کند.
این ‌کتاب ۴۱۶ صفحه‌ای با بیان چکیده‌ای از جزئیات ولادت آیت‌الله مصباح آغاز می‌شود و ضمن‌ اشاره به دوران تحصیل ایشان و نقش‌آفرینی‌هایش در پیروزی نهضت به بررسی همکاری او با شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی و دیگران در روند انقلاب فرهنگی می‌پردازد.