kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

توصیه‌ای به مسئولین
وحید یامین پور: «چرا همه چیز حرف مگو شده؟ سرمایه اجتماعی با مَحرم دانستن مردم و سخن گفتن با آنها تثبیت می‌شود. در تلویزیون حاضر شوید، برای مردم توضیح بدهید، عذرخواهی کنید. آنوقت مردم هم بیشتر همراهی خواهند کرد و یا دست‌کم احساس نمی‌کنند به آنها توهین شده. ادب حکمرانی را رعایت کنیم.»
کدام را باور کنیم؟
محمدرضا رهبرپور: «جناب آقای اردکانیان! افتتاح‌های نمایشیِ پی‌درپی در حوزه‌ آب و برق را باور کنیم یا قطعی برق‌های ملموس و فلج‌کننده و عدم دسترسی به آب بهداشتی و سالم در خوزستان و بسیاری از مناطق کشور را؟...»
حق مسلم
علیرضا: «... ممنون از همه آنها که با انتخاب روحانی کاری کردند تا شعار ما از انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست برسد به آب و برق معمولی حق مسلم ماست....»
کار سخت دولت آینده
روح الله: «آیت‌الله رئیسی در سخت‌ترین شرایط تاریخِ انقلاب، عهده‌دارِ دولت می‌شود. او علاوه‌بر اینکه ویرانه‌ای در حوزه اقتصاد، معیشت و اشتغال از غربگرایان تحویل می‌گیرد، باید اعتماد از دست رفته را برگرداند و سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی را احیاء نماید.»
مشکل کم آبی سیستان
علی سیستانی: «همه کلیپ دخترک سیستانی رو دیدن ولی هیچ‌کس نگفت علت اصلی بی‌آبی سیستان سد ‌سازی افغانستان و شخص اشرف غنیه...! آب منطقه ما وابسته به افغانستانه و هیرمندی که هر سال دارن روش سد میسازن تا آب به سیستان نرسه! منطقه بلوچستان این مشکل رو نداره مشکل اون منطقه بیشتر نبود شبکه آبرسانیه.»
علل قطعی برق
کاربری نوشت: «مصرف برق کل ماینینگ‌های جهان: حدود ۱۵۰۰۰ مگاوات، مصرف کل ماینینگ‌های قانونی وغیرقانونی ایران: حدود ۶۰۰ مگاوات. ظرفیت تولید برق کشور: حداکثر ۸۵۰۰۰ حداقل ۶۰۰۰۰ مگاوات. نتیجه: حدود ۱٪ برق کشور صرف استخراج ارز دیجیتال میشه! علت قطعی: توقف نو‌سازی و تکمیل و رسیدگی به شبکه برق در دولت فخیمه.»
هسته‌ای چیه؟
سیاوش آقاجانی: «گفتید هسته‌ای چیه وقتی نفت و گاز داریم؛ بعد گفتید نیروگاه‌های فسیلی آلاینده‌ان و بهتره ۳-۴ ماه پیک مصرف رو صرفه‌جویی کنیم! خلاصه اینکه با برجام و توافق_پاریس رسیدیم به قطعی_برق و به تبع اون، به قطعی آب و آنتن موبایل و اینترنت! این نتیجه سنگیه که نمیشد یک نفری به چاه‌انداخت! »