kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

احتمال نقش داشتن قطعی مکرر برق در آتش‌سوزی وسیع انبار سازمان اموال تملیکی

 


مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: احتمال اولیه درباره علت آتش سوزی در حاشیه جاده قدیم کرج، قطعی مکرر برق است، اما باید بررسی‌های دقیق صورت بگیرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد علی افتخاری درباره جزئیات حادثه آتش سوزی در انبار سازمان اموال تملیکی در غرب تهران گفت: حوالی ساعت ۱۹ روز دوشنبه این آتش سوزی رخ داد و به سرعت، آتش نشانان در محل حاضر شدند.
افتخاری افزود: سازمان جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی، امین اموال دولت است و وظیفه جمع‌آوری و فروش اموال را دارد.
وی ادامه داد: در این حادثه سه انبار دچار آتش سوزی شد، اما از سرایت آتش به انبارهای دیگر جلوگیری کردیم.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی عنوان کرد: در این انبارها مواد پتروشیمی نگهداری نمی‌شود و برخی مواد شیمیایی وجود دارد که طبق ضابطه خاص در اختیار دستگاه‌های متولی قرار می‌گیرد.
افتخاری افزود: اقدام‌های خوبی در پنج ماهه اخیر صورت گرفته است از جمله تعیین تکلیف به موقع اموال که در تخلیه انبارها تأثیر داشته به خوبی صورت گرفته و مواردی که حساسیت زا بوده خیلی سریع تعیین تکلیف شده است البته ما وظیفه نگهداری آن را داشتیم.
همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به مهار آتش سوزی انبار سازمان اموال تملیکی،گفت: در محل تعدادی سوله به متراژ 700 تا هزار مترمربع با سقف‌های شیروانی قدیمی وجود داشت که سه تا چهار سوله در زمان حضور نیروهای آتش‌نشانی کامل شعله‌ور بود.
جلال ملکی ادامه داد: در مراحل ابتدایی آتشی که از زیر سقف‌های سوله‌ها به بیرون منتقل می‌شد بیش از 15 تا 20 متر ارتفاع داشت و حرارت بسیار زیادی را ایجاد کرده بود که به تخریب سقف و بخشی از دیوار سوله‌ها منجر شده بود.
ملکی افزود: فقط یک نفر از آتش نشانان دچار مصدومیت شد که تحویل عوامل اورژانس شد و مصدومیت‌های جدی و تلفات جانی هم وجود نداشت.
وی درباره علت آتش سوزی هم گفت: به گفته عوامل سازمان اموال تملیکی، قطعی مکرر برق و اتصالی در سیم‌های برق؛ عامل آتش سوزی است، اما سازمان آتش‌نشانی به گفته کارشناسان خود استناد خواهد کرد و طی چند روز آینده دلیل کارشناسی این اتفاق اعلام خواهد شد.